středa 19. prosince 2012

2. liga: VOKD Poruba - Postoupky A 3 - 5

V neděli zavítalo naše áčko, nabuzené důležitými výhrami v posledních dvou zápasech, naposled do Ostravy - tentokrát nás čekal tým z Poruby. Cesta nebyla bez komplikací. Zatímco naše auto stoupalo do Hostýnských hor pro Ondru (aspoň nebylo náledí a vyhnuli jsme se tentokrát závoře, u které se přispívá koně), volal Jarda, že jeho vlak do Přerova má velké zpoždění. A tak pro něj nakonec jeli Marťa B. s Pavlem, Romanem a Adélkou až do Staráku. Rozhodnutí bylo správné - měnila se lokomotiva a vlak nabral nakonec 70 minut. Do Ostravy ale přijeli se zpožděním 35 minut. Soupeřům tak ještě jednou děkujeme, že nedělali cavyky a prostě se zahájením zápasu počkali, dokud jsme nebyli kompletní.

My jsme nastoupili v základu, Porubě chyběli tři hráči, všichni něco přes 2150. Tím vymizela výhoda domácích a zápas neměl favorita. Asi hodinu po zahájení se poprvé měnilo skóre. Marťa D. spadl soupeři do přípravy, hrála se pro něj nepříjemná varianta a při šarvátkách v centru trpěl. V těžké pozici se přepočítal a ztratil figuru. 0-1. Když jsem se však následně vydal na obhlídku, zdálo se mi, že nikde jinde nestojíme hůř a že Večis stojí líp. Proto zatím nebyl důvod k panice. Jako druhý jsem dohrál já. Soupeř se do mě nebojácně pustil - v zahájení jsem sice správný postup nenašel(okamžité 8. ... d5 s obětí pěšce a výhodou černého -0.48), přesto jsem však vyrovnal. Pak se ukázalo, že soupeř hraje na protláčení středového volného pěšce, já jsem zato vzal ztečí jeho dlouhou rošádu. Po partii plné nepřesností (ještě 4 tahy před koncem jsem zahrál nepřesně a soupeř měl záchranu) se mi soupeř 4 tahy před matem vzdal. 1-1. Jako třetí dohrál Romča - svému ratingově favorizovanému soupeři za celou partii nic nedovolil, a tak se dělily body. 1.5-1.5. Chvíli poté Pavel obětoval věž. Oběť mi přišla dost optimistická, ale minimálně na Scéně nás Pavel přesvědčil, že měl vše zcela pod kontrolou, a to už od začátku partie. Výsledkem byl nekrytelný mat. 2.5-1.5. Večis proti svému slabšímu soupeři zahrál učebnicově - postupně soupeře přehrál bez toho, aby mu umožnil jakoukoliv protihru. Když získal tři spojené volné pěšce, pochopil soupeř, že odpor je marný a vedli jsme 3.5-1.5. Za poslední rok se z Večise stal klíčový hráč a velká opora týmu!

Hrají šachovnice 2-4: Jarda (lepší), Ondra (horší) a Marťa B. (věžovka s pěšcem méně, asi držitelná). Nejprve dohrál Marťa. V pozici jeden pěšec proti dvěma jednoho přechodně obětoval, za aktivaci krále a odřezání krále soupeřova. Jednoho pěšce získal a druhý byl také na odpis. Proto se hráči dohodli na remíze. 4-2. Jardovu partii jsem nestihl sledovat. Viděl jsem ale, jak v časovce (nebo krátce po ní) získal kvalitu. Realizace materiálové převahy na skoro vyčištěné šachovnici už pro něj byla hračkou. 5-2. Jako poslední dohrával Ondra. Hrál se Caro-Kann a Ondra relativně pohodově bránil. Pak však udělal chybku, která jej asi i psychicky dost rozhodila. Soupeř pak zahrál přesně koncovku dobrého střelce proti špatnému jezdci a nedal Ondrovi šanci. 5-3.

Zápas patřil k těm pohodovějším. Všichni opět příkladně bojovali a i přes rychlou první prohru jsme se brzy dostali do vedení, které už jsme nepustili. Velmi milé překvapení nás pak čekalo na Scéně. Tým TJ Ostrava remizoval s Orlovou, a tak jsme se výhrou vyhoupli na samostatné první místo v rámci 2. ligy F a přezimujeme jako půlmistři!! Nelze tomu přikládat přehnaný význam a cíle pro sezónu se nemění. Rozhodně to však potěší - je znát, že tým je dobře složen a nezalekne se nikoho a ničeho!

Blíží se Vánoce, a tak vám všem přeji radostné prožití svátků a obnovu sil. Do nového roku pak hodně elánu a hlavně co nejvíc výher!

TJ VOKD Poruba - Sokol Postoupky
Adámek Jiří (H) 2272F 1 - 0 2186F Dvořák Martin (H)
Židek Václav 2204F 0 - 1 2178F Sháněl Jaroslav (H)
Veselý Libor 2198F 1 - 0 2111F    Karlík Ondřej (H)
Očkay Tomáš 2141F ½ - ½ 2103F Bačák Martin
Potomák Vladimír (H) 2222F ½ - ½ 2108F Brázdil Roman
Chlevišťan Jakub 2103F 0 - 1 2106F Navrátilík Pavel
Kudla Richard 2008F 0 - 1 2016F Dungl Martin
Jarolím Jan 1865F 0 - 1 2028F Večeřa Petr
3    :    5

Martin Dungl

3 komentáře:

  1. Já bych navrhoval dát Marťovi důtku za neplnění předsezónních cílů. Těšil jsem se na tuhý boj o udržení a už při letmém pohledu do tabulky je zřejmě, že tento cíl neplníme... :D MB

    OdpovědětVymazat
  2. Blahopřeji do Postoupek k titulu půlmistra v těžké F skupině a přeji stejně úspěšné jaro.

    Pavel Růčka

    OdpovědětVymazat