neděle 9. prosince 2012

RP KM 4.kolo Morkovice: Junior Postoupky 5,5:2,5

Dnes se odehrálo 4. kolo RP KM. Nastoupili jsme v sestavě 1. Miroslav Rakušan, 2. Jan Netušil, 3. Michal Scheichenost, 4. David Opluštil, 5. Pavel Večeřa, 6. Julie Šimčáková, 7. Jan Polišenský, 8. Pavel Opluštil. Hráli jsme v Morkovicích, a podle debat po cestě jsme byli připravení je porazit.
Pod vedením zkušeného Pavla Večeři (mimochodem nejstaršího hráče v družstvu) jsme tedy dorazili na místo a usedli k šachovnicím.
První dohrál David (4.), který přišel o figuru. V tu chvíli jsem měl na hodinách 1h 56min, takže přecejen trošku rychlá prohra. 1-0
Chvíli poté spokojeně remizoval Pavel (5.). Jeho pozici jsem neviděl, ale jako kapitán si asi remízu schválil. 1,5-0,5
Další skončil druhý Pavel (8.), měl zkušeného soupeře a u ostatních šachovnic strávil víc času než u své. 2,5-0,5
Michal se do Morkovic dopravil sólo, což nyní umožnilo paní Opluštilové vzít trojici, která již dohrála, a odjet domů. Jedinný zádrhel byl v tom, že jedním z odjíždějících byl Večis. Ten mne před odjezdem jmenoval zástupcem zástupce kapitána a dal mi za úkol posbírat partiáře ostatních, až dohrají.
Julča (6.) získala figuru a měla docela divokou pozici. 3,5-0,5
No jo, nechala si dát mat...
Další dohrál Mira (1.). Ten ztratil pěšce, ale podařilo se mu koncovku zremizovat a zachránit si zadek. 4-1
Míša (3.) hrál výměnnou variantu francouzské, o které se říká, že je remízová. Nabídka remízy časem přišla a Míša poté, co zjistil, že Večis už odjel, přišel za mnou, jestli ji může přijmout.
Míšův soupeř využil toho, že v našem týmu nebyl žádný dospělý, a začal přednášet něco o pravidlech ptaní na remízu u kapitána. Nechali jsme ho, ať se vykecá, a pak jsem obhlédl Míšovu pozici. Vzhledem ke stavu 4-1 a k tomu, jak stál Honza (7.), jsem Míšovi doporučil, ať udělá to, co shledá nejlepším. Míša dlouho neotálel a remízu vzal. 4,5-1,5
Honza (7.) stál špatně. Jeho soupeř nevěděl, jak má pozici vyhrát, takže další partie skončila remízou. Následovalo ukazování, jak pozici vyhrát. Honza tedy byl za remízu rád. 5-2
Já (2.) jsem dle mého názoru začal docela dobře, ale jak už je zvykem, postupem času se mi pozice líbila čím dál tím méně. Ani jednomu z nás už se nechtělo pozici dál hrát. Moje věž začínala mít podezřele málo polí a někteří soupeři už slavili dole v hospůdce vítězství. 5,5-2,5
Nikdo z Postoupek si tedy dnes neodnesl domů výhru, takže jsme neodjížděli s moc dobrou náladou.

TJ Sokol Morkovice 5,5 – 2,5 Junior Postoupky
1. Trávníček Jaroslav 1814 ½ - ½ 1904 Rakušan Miroslav
2. Pavlík František ml. 1716 ½ - ½ 1701 Netušil Jan
3. Štolfa Petr 1653 ½ - ½  1757 Scheichenost Michal
4. Kociňák Rostislav 1596 1 - 0 1554 Opluštil David
5. Pavlík František st. 1508 ½ - ½ 1485 Večeřa Pavel
6. Kostka Michal 1630 1 - 0 1598 Šimčáková Julie
7. Kejnar Jaroslav 1546 ½ - ½ 1401 Polišenský Jan
8. Studený Karel 1370 1 - 0 1250 Opluštil Pavel

Honza Netušil

Žádné komentáře:

Okomentovat