neděle 13. ledna 2013

RP : Junior Postoupky: EMKaD Holešov A 3:5

V dnešním pátém kole jsem přivítali jednoho z favoritů soutěže a tak jsme poprvé nastoupili v základní sestavě: 1. Jan Palášek, 2. Miroslav Rakušan, 3. Vladimír Opluštil, 4. Jan Netušil, 5. Michal Scheichenost, 6. David Opluštil, 7. Pavel Večeřa, 8. Filip Zavadil

Myslel jsem si, že bychom mohli tentokrát zvítězit a odpíchnout se do klidných vod první části tabulky. Bohužel asi po hodině prohrál Pavel (7.), když přehlédl nějaký ten šach a mohl se vzdát0:1. Druhý skončil Michal (5.), který tak ukončil své trápení s věží méně 0:2.  Navíc jsem svou partii pokazil a ani David nestál moc dobře. Lépe to vypadalo v předu, kde na prvních dvou deskách jsme měli výborn postavení. Záhy to potvrdil Honza (1.), který svého soupeře naprosto zničil a upravil na 1:2. Bohužel Mira se nechal zbytečně ošidit o kvalitu a koncovku zahrál taky tragicky, takže 1:3. Mezitím mi soupeř dal figuru a moje šance na výhru opět vzrostly. Bohužel, ale Honza (4.) už ztratil pěšce  a vypadalo to, že prohraje. Na 2:3 upravil výborně hrající Filip (8.), který nastoupil po dlouhé době a na parti si dal záležet. Nyní už dohrávala trojice na 3., 4. a 6. desce. David se dostal do koncovky jezdce proti střelci a dokázal v ní soupeře přehrát. Jenže mezitím jsem v časové tísni přešel do prohrané koncovky dvou věží proti dámě a musel jsem se vzdát 2:4. Bylo jasné, že nevyhrajem a od prohry nás zachrání jen zázrak. David svou partii dotáhl až do matu a snížil na 3:4. Honza se snažil udržet věžovku s 2 pěšci méně. Což jeho soupeřka po 5 hodinách boje nedovolila a zaslouženě zvítězila 3:5. Zbytečné byly porážky na druhé, třetí a sedmé desce. Jinak by zápas vypadal obráceně.
Tak snad příště konečně zabodujem.
opl

Žádné komentáře:

Okomentovat