úterý 22. října 2013

1. kolo RP s Holešovem, aneb „Jak důležité je mít Filipa“

Po třech letech opět hraji za Postoupky a jsem plný očekávání jak zápas se Šachovým klubem Holešov „C“ dopadne. Na rozdíl od naší Juniorky, která nás minulý rok reprezentovala v okresním přeboru, chybí hráči Palášek, Rakušan, Opluštil Laďa a Netušil Honza. Laďa mě uklidňuje, že nesestoupíme a pokud ano, nic se neděje. Ve funkci kapitána jsem dlouho přemýšlel jak hráče nominovat, abychom vyhráli, oslovil jsem všechny hráče a doufal jsem, že se „dílo podaří“. Družstvo Holešova patří mezi nejslabší v soutěži, přesto se může přihodit cokoliv, ale v každém případě se od nás očekávalo vítězství. Zdeněk Prokopec i Jindra Ryšavý nemohou hrát i přesto dávám sestavu jakž takž dohromady. Leč v pátek, dva dny před zápasem večer mi volá Laďa, že do „béčka“ nenastoupí Honza Netušil a tak mi stahuje do své sestavy Davida. Naštěstí jsem měl v záloze „žolíka“, Filipa Zavadila. Přitom se mi vybavila hra Oscara Wildea, který napsal divadelní hru „Jak důležité je mít Filipa“. Kvituji s povděkem, že i v našem případě je tomu tak. 
Do Holešova odjíždíme společně s naším „béčkem“, který hraje zápas proti ŠK Holešovu „A“. Domácí nezajistili včas otevření hrací místnosti a tak se vše asi půl hodiny opožďuje. Holešovští tvrdí, že nastoupí jen o šesti hráčích, protože někteří hráči byli povoláni do sestavy družstva „B“. Nakonec kapitán domácích staví všech osm hráčů. Zápas začíná. Zcela zahloubán myšlenkami do vlastní partie, nevnímám zápasy spoluhráčů. V mém zápase s Mirkem Novákem občas zapomínám mačkat hodiny, a pokud je už zmáčknu, jsou to hodiny na sousední šachovnici, kde hraje Mirek Kunc. Na spotřebovaný čas mám odehráno málo tahů. Přes časovou tíseň jsem získal v partii figuru a věřím, že vyhraji. Brzy Mirek Kunc zaznamenává první půlku, když sehrál s Ivo Machovským šachovou miniaturku. Pokud by se nedopustil nepřesnosti ve 14. tahu, partii by zřejmě vyhrál. Síla našeho družstva se ukazuje, když vyhrávají Michal Scheichenost, Marek Šimčák a Filip Zavadil. Michal potvrdil pozici lídra v naší sestavě a Marek dokázal, že ovládá nejen judo, ale rozumí dobře i šachové hře. Filip velice stručně a pěkně okomentoval svoji partii takto: „Ze zahájení jsem vyšel dobře, a potom jsem získal 2 pěšce. Do koncovky jsem měl tedy výhodu, i soupeř mi to ulehčil, když mi vyměnil všechny figury a ztratil dalšího pěšce. Poté jsem si nasadil dámu a jednoduše vyhrál.“ 
Začátek zápasu tedy velmi dobrý. Platí-li pořekadlo „s pěšcem víc, k vítězství vstříc“, v mém případě mi nepomohla ani figura navíc a zřejmě pod vlivem časové tísně chybuji a remizuji. Vedeme 1 : 4!! První prohru v zápase „zaknihoval“ Pavel Večeřa, když v nadějné pozici mohl získat pěšce, ale po chybné výměně věží se mu pozice „rozpadla“ a vzhledem k oslabení královského křídla ztratil celou partii. Zbývající partie vyhráli jak Miloš Kucián, tak Julie a zápas tak končí až nečekaně příznivým výsledkem 2 : 6!! Miloš hrál dlouho remízovou partii, ale po sérii výměn se soupeř dopustil nepřesnosti, kterou Miloš uplatnil k výhře. Julie nezklamala a potvrdila ve svém zápase roli favoritky.
Radost z vítězství se znásobila i výhrou našeho družstva „B“ s družstvem ŠK Holešov „A“. Z Holešova vezeme tedy celkem 6 bodů!! 
Děkuji všem hráčům za příkladnou reprezentaci naše družstva a především za dosažený výsledek. Snad se v dalších zápasech této sezóny k tomuto výsledku aspoň přiblížíme, Honza Štefek.

1 komentář:

  1. Děkuji Honzo za výborný článek a hlavně gratuluju kapitáne k vítězství.
    opl

    OdpovědětVymazat