neděle 30. března 2014

10.kolo ZKP Sokol Postoupky B: ŠK Staré Město D 5:3

Dnešní zápas byl klíčový v boji o záchranu v premiérové sezoně našeho B družstva v Krajském přeboru. Pokud si někdo myslí, že bychom měli nastoupit v co nejsilnější sestavě, tak se velice plete. Stejně jako minulý týden v podobném zápase Áčku,chyběli i nám tři hráči základu. Nastoupili jsme tak následovně: 1.Marek Machalík, 2. Jan Palášek, 3. Martin Bačák, 4. Petr Večeřa, 5. Jan Netušil,6. Vladimír Opluštil,7.Michal Scheichenost, 8. David Opluštil Michala jsme museli ráno sebrat Céčku, abychom hráli v osmi. Soupeř se již zřejmě smířil se sestupem a tak měli do ideální sestavy daleko. Přesto byli papírovými favority na šesti deskách. Po necelé hodině hry se zapisoval první výsledek. Michalův soupeř mu v 10 tahu nabídl remízu, kterou Michal rád přijal. S touhle půlkou jsme moc nepočítali. Naopak jsme počítali s bodem na třetí šachovnici, kde hrál náš drtikol Martin se soupeřem o 350 bodů slabším. Ovšem Martinovi se podařilo udělat hrubku, kterou dělá jednou, maximálně dvakrát za 10 let. Ztratil figuru a prohrávali jsme 0,5:1,5. V té době jsem v trochu horší pozici nabídl remízu. Soupeř ji nepřijal.V té době bylo ještě hodně nejasných pozic. Marek (1) měl sice pěšce, ale jeho soupeřka aktivitu. Honza (2) právě naopak. Večis (4) stál slušně a věřil jsem mu. Taky co jiného mi zbývalo. Honza (5) stál docela vyrovnaně a David (8) hrál jasně remízovou koncovku. Ve třetí hodině zápasu se již někteří soupeři dostávali do časovek. Večis získal pěšce, přešel do vyhrané pěšcovky a vyhrál 1,5:1,5. Davidovi soupeř konečně přijal remízu a bylo to 2:2. Můj soupeř mi podruhé odmítl remízu, ale to už jsem stál hodně podezřele. Mara (1) přežil bez problémů časovku a dohodl se na remíze 2,5:2,5. V daleko brutálnější časovce ovšem byli hosté na druhé a hlavně na páté šachovnici. Honza Palášek v sice vyrovnané pozici z hodinou víc odmítl remízu. A vyplatilo se. Soupeř mu vlezl do vidliček a další průběh partie už byl jen o technice. Honza Netušil se svému soupeři snažil klást zajímavé problémy. Soupeř totiž musel za 50 vteřin udělat ještě 9 tahů. Stihl to a pozice byla více méně vyrovnaná, protože si Honza nevzal zřejmě jedlého pěšce. Moje partie postupně dospěla do oboustranné časové tísně.Nyní již v úplně prohrané pozici, jsem udělal poslední zoufalý pokus, po kterém mi soupeř věnoval zadarmo věž. Všechny tři partie ještě pokračovali ještě hodně dlouho. První skončila Honzova (5) partie, když přijal nabídku remízy a bylo to 3:3. Do úplného vyčerpání času se bojovalo na druhé šachovnici. Honza však nezaváhal a dostal nás tak poprvé do vedení 4:3. Můj soupeř s minutou na hodinách vlezl nakonec do matu. Docela mi ho bylo líto, protože moje výhra byla naprosto nezasloužená. Zvítězili jsme tak s obrovským štěstím 5:3 a splnili jsme tak hlavní cíl-zachránit se v ZKP. opl

4 komentáře:

  1. Měli jsme docela štěstí, já jsem v koncovce špatně spočítal jednu variantu a v 28.tahu jsem stál na prohru (jinak celá partie velká výhoda), naštěstí soupeř neviděl. Jinak i prohra nám dnes stačila k udržení, tak je to v podstatě jedno :) Jinak škoda Marti, je to salát, tohle by měl vidět.

    OdpovědětVymazat
  2. No, že ukončím sérii cca. 25 partii bez prohry v bílýma s hráčem 1800 jsem nečekal... :) Hlavně že to družstvo zvládlo, jinak by mě to štvalo víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Byl to zajímavej zápas, z mojeho pohledu to dlouho nevypadalo nic moc a říkal jsem si, že celková remíza bude dobrá. Nakonec jsme ale zabojovali a někde měli i dost štěstí. Jinak já jsem měl vyhrát taky, měl jsem docela dobrou výhodu, to bych to ale musel zahrát přesně. Tak hlavně, že se v posledních týdnech povedlo zachránit obě družstva. Mara

    OdpovědětVymazat
  4. Rozhodli časovky. Do té doby to s nama nevypadalo dobře. Pak se všechno obrátilo. Na výhru to mohl hrát snad i Honza Netušil, kdyby si zobnul pika. Marova partie se mi taky líbila a chvíli jsem věřil ve vítězství.

    OdpovědětVymazat