sobota 19. dubna 2014

11.kolo RP KM : Sokol Litenčice - Sokol Postoupky „C“ 4,5 : 3,5

V posledním kole jsme předpokládali, že v Litenčicích zvítězíme a podle toho také vypadala sestava, prezentovaná v pondělí před zápasem. Nechtěli jsme nic ponechat náhodě a nepřipadalo v úvahu, že body Litenčicím „pustíme“. Pro mne jako kapitána, měl zápas zajímavý nádech, nastupoval jsem proti týmu, kde jsem v předcházejícím roce dělal také kapitána týmu. Postupně se omluvili Ondra Piskač, Marián Tomeček, Filip Zavadil a Marek Šimčák. No, a když jsme pro naše „béčko“ uvolnili Julii, Michala Scheichenosta a Pavla Opluštila, byla sestava už přece slabší. Jak tedy vypadal průběh zápasu? Na 7. šachovnici hrající Martin Medek, neměl velkou chuť bojovat, získal sice pěšce, ale brzy ztratil figuru a podlehl zkušenějšímu Mirkovi Ovečkovi. Dobře hrál na 1. šachovnici černými kameny Zdeněk Prokopec, který přijal nabídku soupeře k remíze ve vyrovnané pozici. Velmi dobře sehrál svoji partii Pavel Večeřa, který soupeři nedal vůbec šanci. Pavlův bod znamenal po třetí partii remízový stav 1,5 : 1,5. Bohužel já jsem pokračoval nadále ve slabých výkonech, hrál jsem rychle a nepřesně. V partii jsem byl pod tlakem soupeře na královském křídle. Po slabším tahu soupeře jsem neviděl vyhrávající tah, mohl jsem získat kvalitu s lepší hrou a tak jsem opět prohrál a na rozdíl od jiných kapitánů v této sezóně nejdu svým hráčům příkladem?! Prohrávali jsme 1,5 : 2,5. Miloš Kucián měl těžkého soupeře, pana Hůlku, tomu se v letošní sezóně velmi daří. Měl jsem pocit, že Miloš stojí přece jen lépe, ale asi jsem do pozice neviděl tak jak oba soupeři. Po těžkém boji Miloš partii prohrál, ale bojoval příkladně. Jindra Ryšavý nastoupil proti Tondovi Nesvadbovi, který velmi nerad hraje dlouhé partie. Mládí slavilo úspěch, Jindra měl v partii brzy „navrch“ a partii dovedl do vítězného konce. Prohrávali jsme 2,5 : 3,5. Na 4. šachovnici hájil naše „barvy“ Mirek Kunc. Hrála se „francouzská“, Mirek ztratil brzy pěšce a v 7. tahu také střelce. Naštěstí je Mirek bojovník, využil slabosti královského křídla domácího kapitána Milana Endlichera a velmi útočnou hrou, byť s figurou méně, dokázal partii remizovat. Za stavu 3 : 4 v náš neprospěch hrál rozhodující partii Miloš Bouda. Ten stál v partii podstatně lépe, měl figuru navíc a bylo jen otázkou času, kdy vyhraje a stanoví konečný výsledek zápasu 4 : 4! Miloš, ale neměl chuť partii dovést do vítězného konce a po opakovaných nabídkách remízy soupeře, skutečně remízu k mému údivu přijal. Takže jsme nakonec prohráli na půdě slabých Litenčic 3,5 : 4,5!! Jak hodnotit zápas? Slabý výkon jsem podal já, zklamal mě Miloš Bouda tím, že přijal v podstatně lepší pozici remízu. Ostatní hráči hráli zodpovědně a bojovně. Šachová sezóna skončila, byla v mnohém poučná, především pro mě jako kapitána. Úkol, který jsme jako tým před zahájením soutěže měli, jsme beze zbytku splnili. Děkuji Vám všem, domácím hráčům i hostujícím hráčům, dobře se mi s Vámi spolupracovalo, Honza Štefek.

Žádné komentáře:

Okomentovat