neděle 9. listopadu 2014

2.kolo ZKP Sokol Hošťálková- Sokol Postoupky B 5,5:2,5

V dnešním zápase nám chyběly první dvě desky a tak jsme odjížděli na Valachy v této sestavě: 1. Petr Bačák, 2. Petr Večeřa, 3. Miroslav Rakušan, 4. Jan Netušil 5. Tomáš Dvouletý, 6. Vladimír Opluštil, 7. Petr Dvořák, 8. David Opluštil Soupeř hrál vloni ještě druhou ligu, takže favoritem jsme nebyli. Asi po hodině hry jsme už prohrávali 0:1, když David (8.) sehrál tragicky zahájení a s dvěma pěšci méně se mohl klidně vzdát v 11. tahu. Mat dostal v 27.Navázal tak na bídný výkon s prvního kola. Ostatní partie se vyvíjeli následovně: Peťa (1) si svou pozici docela pochvaloval a stál vyrovnaně. Večis (2) se chystal obětovat nějaké věže v ostré pozici. Mirek (3) stál čím dál hůř. Honza (4) obětoval pěšce a stál docela aktivně. Tomáš (5) hrál proti izolákovi a vypadalo to slibně. Mně (6) se podařilo soupeře zaskočit obětí figury. Otráveného jezdce prakticky nešlo brát a tak jsem získal kvalitu. Petr (7) byl pořád v zahájení a na osmé se už nehrálo. Zápas se lámal před časovými kontrolami. To už stál jasně na prohru Mirek (3) s figurou míň. A taky to byl on , kdo zvýšil skore na 2:0 pro domácí. Pak dostal nabídku na remis Petr (7). Potom co jsme viděl. že už i Honza (4) má o dva piky míň a Peťa (1) už stojí taky na prohru, tak jsem remízu doporučil. Zvlášť když měl Dvořka šest minut na 15 tahů. 2,5:0,5. Záhy se vzdal Peťa i Honza a bylo to 4,5:0,5. Večis měl sice kvalitu méně, ale podařilo se mu partii nějak s remizovat 5:1. Můj soupeř se snažil a tak jsem musel víc přemýšlet a dostal se tak trochu do časovky 10 minut na 10 tahů. V té době se mi podařilo vyměnit dámy a přejít do koncovky z kvalitou víc. Nelíbila se však dvojka střelců soupeře a tak jsem transformoval koncovku. Vrátil jsem kvalitu a měl pěšce na víc. Podle mne vyhranou koncovku jsem nezahrál nejlíp a pěšce ztratil. Vznikla zřejmě remízová koncovka, kde mi soupeř nabídl remízu. Posléze domácí nabídli remízu na obou zbývajících šachovnicích. V obou případech jsem nabídku neakceptoval. Tomáš nakonec remizoval po vyčerpání všech možností 5,5:1,5. Mezitím jsem vyměnil střelce a přešel do věžovky s dvěma pěšci na obou stranách. Soupeř obětoval pěšce, protože byl přesvědčen, že s jedním pěšcem na víc se věžovka vyhrát nedá. Naštěstí jsem našel vítězný plán a připsal našemu týmu aspoň jedno vítězství.O půl čtvrté jsme tak konečně mohli vyrazit k domovu. opl

Žádné komentáře:

Okomentovat