neděle 23. listopadu 2014

3.kolo ZKP Sokol Postoupky B: Staré Město D 5:3

V dnešním třetím kole jsme se utkali se Starým Městem "D".Byl zvláštní zápas. Ještě před začátkem zápasu jsem měl opravdu divný pocit. Soupeř zatím vedl tabulku, když výrazně své soupeře porazil. Přitom měl v sestavě nejméně čtyři juniory. I u nás sázíme na mladé, ale tentokrát jsme postavili to nejsilnější co máme k dispozici: 1.Jan Palášek, 2. Martin Bačák, 3. Petr Bačák, 4. Petr Večeřa, 5. Miroslav Rakušan, 6. Jan Netušil, 7.Tomáš Dvouletý, 8. Vladimír Opluštil. Soupeř přijel naopak bez tří hráčů základní sestavy, ale v prakticky podobné v jaké dominoval v prvních kolech. Co se týká ratingů, tak jsme byli favoriti hned na šesti šachovnicích, což u nás zvykem nebývá. Průběh zápasu pěkně zhodnotil Peťa Bačák, když prohodil: Dvě hodiny pryč a nic se neděje. Šel jsem tedy na obhlídku a opravdu jen Večis měl pěšce méně, jinak všichni stáli vyrovnaně. Mirův soupeř měl o hodinu méně a jinak se opravdu nic moc nedělo. Sám pro sebe jsem si tipnul, že prohrajem 3,5:4,5.Ve třetí hodině přišli první výsledky. Hosté se dostali do vedení, když se v 17. tahu vzdal Martin Bačák (2.). Prohrál opět s Ondrou Stuchlým. Marťova forma ulítla někam na Tchajwan a i když určitě chtěl soupeři vrátit porážku, tak se mu to nepovedlo. Prvním svým aktivnějším tahem, v jinak vyrovnané pozici, daroval figuru a bylo to 0:1. V tu dobu již vrcholila časová tíseň na 5. šachovnici. Mirkův soupeř v rovné pozici si nechal 7 vteřin na posledních pět tahů. Jak to asi mohlo dopadnout? Udělal hrubku a v již v prohrané pozici mu spadl praporek. A bylo vyrovnáno na 1:1. Můj soupeř rozehrál partii dobře. Tentokrát jsem vzdal nějakých příliš aktivních postupů a čekal co můj mladý soupeř vymyslí. Stál jsem malinko hůř, ale po výměně dam a jednoho páru věží jsem hru vyrovnal. Začaly mne přepadat myšlenky na remízu. Podařilo se mi dokonce získat přechodně pěšce, ale soupeř vše dobře vykombinoval a přešel v podstatě do jasně remízové koncovky. V ní mi dal malou iniciativu, kde se zdálo, že bych mohl získat pěšce a zřejmě hrát na výhru.Při přesné hře to ale pořád byla jasná remis. V tom okamžiku se protivník zamyslel asi na 15 minut a sebral mi otráveného pěšce a jednotahově mi daroval věž. Dostali jsme se do vedení 2:1.Stále však nebylo nic rozhodnuto. Peťa Bačák(3) stál již velmi dobře, Večis(4) stále s pěšcem méně, stejně tak Honza Netušil (6). Pozice Honzy Paláška (1) se mi zdála vyrovnaná a Tomáš (7) se dostával podtlak. Jako další dohrál Honza (6). Ve střední hře ztratil pěšce, ale po výměně dam se zdálo, že ve věžovce má šanci na remízu. Franta Mrkús však sehrál koncovku znamenitě a zaslouženě zvítězil. Bylo srovnáno 2:2. Ještě před časovkou skončil Večis (4), když mu soupeř dokázal v koncovce jezdce proti střelci, že za pěšce nemá žádnou kompenzaci. Hosté se opět dostali do vedení 2:3 a začaly vrcholit časovky. A v nich se děli věci. Tomáš (7) ve Svěšnikovi mladého Skalského nepřehrál. Dlouho byla partie vyrovnaná, ale ve třetí hodině se o aktivitu staral Saša. Jeho pěšcová falanga začala být velmi nepříjemná. Tomáš nějak opomněl hrát věžemi a dostal se do těžké pozice v které si navíc otevřel sloupce proti svému králi. V kritické situaci už byl jasně prohraný, když mu soupeř mohl obětovat věž a dát mu 4 tahový mat. V této chvíli již neměli oba hráči příliš času, ale čas podle mě nebyl rozhodující faktor. Saša se oběti nějak zalekl a zahrál "opatrný" tah. Po kterém dostal mat na poslední řadě. Tohle byl klíčový moment, který zvrátil zápas v náš prospěch. Vyrovnali jsme na 3:3 a Peťa byl vyhraný s dvoumi piky. Vše tedy záleželo na první desce. Zde se hrála velmi zajímavá partie. Honza přežil jeden kritický moment, kdy soupeř měl šanci na lepší hru po výměně dvou věží za dámu.K tomu se ovšem neodhodlal. Od té chvíle se hrála ostrá partie, která měla skončit remízou. Posledním tahem před časovou kontrolu, kdy Kapustovi zbylo na hodinách devět vteřin, vlezl do matové sítě. Po časovce si dal ještě šach a po něm se vzdal. Vedli jsme 4:3 a dohrával Peťa (3). Ten soupeře přehrál ve střední hře, kde získal dva pěšce. V časovce se snažil soupeře chytit do matové sítě. Získal třetího pěšce a po časovce se soupeř na dlouho zamyslel. Proto se zápas trošku protáhl. Jinak už to šlo až do matu. Toto vítězství bylo nejzaslouženější a po dobrém výkonu. Celkově jsme tedy zvítězili 5:3, když jsme dokázali dokonale využít chyb svých protivníků.

Žádné komentáře:

Okomentovat