pondělí 12. ledna 2015

2. liga: Hustopeče - Postoupky A 2.5 - 5.5

Do 5. kola 2. ligy jsme nastoupili v pozici třetího týmu tabulky a čekal nás navíc ratingově nejslabší protivník. Tolik obecné kulisy. Sehnat tým však nebylo vůbec jednoduché a bál jsem se, abychom do zápasu v pozici outsidera nenastoupili nakonec my. První tři hráči soupisky nemohli, další tři byli v ohrožení, omluvil se Laďa. Nakonec to ale dopadlo relativně dobře: Večis nakonec hrát mohl, já jsem se z nemoci vyléčil to jakž-takž hryschopného stavu a Karel naopak onemocněl tak pozdě, že už se nestihl omluvit (a patří mu dík, že nastoupil). Letošní premiéru zaznamenal Honza Netušil. Soupeř nás přivítal bez svého nejlepšího hráče, Lukáše Kuchynky, a tak jsme nakonec byli mírnými favority přeci jen my.
Partie jsem viděl jen během zápasu, tak nebudu zacházet do detailů. Popíši je chronologicky. Jako první dohrál Večis (7) a vedli jsme 1-0. Soupeře přehrál černými v Bogoljubově indické typovým útokem na královském křídle. Jeho soupeř přistoupil k obraně, zdálo se mi, poněkud flegmaticky, a tak bylo brzy hotovo. Jelikož jsme na žádné šachovnici nestáli hůře, nenamítal jsem nic proti remízám. Pavel (3) čelil v poloslovanské aktivním figurám soupeře a po krátkém pohledu jsem se rozhodl mu v úmyslu přijmout nabídnutou remízu nebránit. Romča (2) bílými p. Uhmanna staršího přehrál. Po výměně dam sice ztratil z mušky černého krále, poté však získal do věžové koncovky pěšce víc. Černý se nicméně bránil dobře, pěšci zůstali jen na jednom křídle a partie skončila smírem. Ondrova (1) pozice byla značně zablokovaná. Jeho soupeř ovládal jediný volný sloupec, Ondra měl zase pěšce víc. Jelikož nenašel, jak hrát partii na výhru, nabídl taktéž remízu, která byla přijata. Partie Honzy Netušila (8) byla již od prvních chvil magnetem na diváky. Jeho silný soupeř Mlénský zahájil Lotyšským gambitem. Honza při snaze o vyvrácení nepostupoval teoreticky, nicméně tím lépe - počítač jeho tahy schválil a soupeř je jistě nečekal. V nějakém 10. tahu měl Honza výhodu bezmála +2, neboť získával figuru soupeře. Nezvolil však správné pořadí tahů, figura se uvolnila a pozice se vyrovnala - za pouhého pěšce méně měl soupeř výrazný náskok ve vývinu. Honza však neztratil nervy, vývin dokončil... a místo rošády udělal na šachovnici koncovku. V té zbyly každé straně jen dva pěšci, všichni slabí, a tak partie zaslouženě skončila nerozhodně. Další remízu zaznamenali borci na 4. šachovnici. Honza Palášek, zdálo se mi, stál o něco lépe, nicméně pozice měla i po 40. tahu zavřený charakter a realizace výhody lepší pěšcové struktury a silnější lehké figury by trvala ještě dlouho. Pokyn k remíze dostal, když už bylo jasné, že já (5) jsem lehce vyhraný. V zahájení jsem vyrovnal, avšak v originální pozici se mému soupeři podařilo zaútočit na dvě mé slabiny a dostat se do lepší pozice. Pak však přehlédl obranný tah a ztratil pěšce. Mohl jej získat i s výhodou zpět, to se však nestalo, a tak nastala realizace převahy. V jejím průběhu jsem získal druhého pěšce a po časové tísni jako bonus ještě figuru. V koncovce se soupeř vzdal. Ve stejnou chvíli vyhrál i Karel (6). Domluvili jsme se, že partii nebude lámat přes koleno, avšak pozice jej asi pohltila a bojoval. Zdálo se mi, že nejprve soupeře přehrál, pak se situace obrátila a pak už jsem tomu nerozuměl. Partie skončila, když Karel dostal jezdcovou vidličku na krále a věž - napadeným a nekrytým koněm.
Vyhráli jsme tak po kvalitním týmovém výkonu 5.5-2.5, bez porážky. Se 4 výhrami z 5 kol asi nepočítal ani největší optimista a jsem moc rád, že se nám první polovina sezony takto vydařila. 12 bodů zpravidla stačí na záchranu a ve druhé polovině sezony tak můžeme hrát bez zbytečných stresů.

ŠK HustopečeSokol Postoupky
Markovič Ivan (Z)2137F½-½2138FKarlík Ondřej (Z H)
Uhmann Jan (Z)2085F½-½2119FBrázdil Roman (Z)
Dirgas Josef (Z H)2078F½-½2100FNavrátilík Pavel (Z)
Kuchynka Luboš (Z)1983F½-½1956FPalášek Jan (Z)
Urban Vlastimil (Z)1967F0-12105FDungl Martin (Z)
Šedý Ctirad (Z)1899F0-12135FMitura Karel ( H)
Jurák Stanislav (Z)1839F0-12025FVečeřa Petr
Mlenský Dalibor2102F½-½1807FNetušil Jan
:

Martin Dungl

1 komentář:

  1. Gratuluju všem. Super že to jste to zvládli :) Martin B.

    OdpovědětVymazat