pondělí 19. ledna 2015

RP: Sokol Morkovice A: Sokol Postoupky C 2:6

V minulé sezóně jsme v Morkovicích prohráli těsně 3,5 : 4,5. Tentokrát jsem věřil ve výhru, i když moje úvaha vycházela spíše z toho, co doposud družstvo Morkovic v naší soutěži předvedlo. Naše sestava byla následující: 1. Prokopec Zdeněk, 2. Peška Antonín, 3. Opluštil David, 4. Štefek Jan, 5. Kunc Miroslav, 6. Večeřa Pavel, 7. Tomeček Marián, 8.Šimčáková Julie. Poprvé se v sestavě družstva objevil na 1. šachovnici Zdeněk Prokopec, který přijíždí na naše zápasy až z Brna. Zhruba po hodině hry jsem mohl konstatovat, že ve všech partiích stojíme solidně a někteří naši hráči měli už pěšce navíc. Leč první výhru zaznamenal hráč Morkovic, na 6. šachovnici, když přehrál Pavla Večeřu, který hrál za černé francouzskou. Bohudík, jak se později ukázalo, byla to naše poslední prohra. Pak už nám přála na všech šachovnicích šachová bohyně Caissa. Nejdříve nabídl remízu na 7. šachovnici domácí Karel Studený Mariánovi Tomečkovi, který po konzultaci se mnou remízu přijal, postavení na šachovnici remíze také odpovídalo. První výhru našeho družstva jsem zaznamenal po necelých třech hodinách hry na 4. šachovnici já. Hrál se dámský gambit, od začátku se partie vyvíjela v můj prospěch, soupeř mi sice nabídl ve 21. tahu remízu, ale tu jsem nepřijal, po dalších dvou tazích jsem získal pěšce. Soupeř měl velmi exponované královské křídlo a velice slabou 8. řadu a to vedlo nakonec k jeho prohře. V pravé poledne byl stav zápasu 1,5 : 1,5. Soupeř Mirka Kunce na 5. šachovnici, udělal v poměrně vyrovnané partii ve 26. tahu hrubou chybu a ztratil střelce. Přesto v partii dál pokračoval, ale po několika tazích v beznadějném postavení partii vzdal. Pěkně hrála na 8. šachovnici Julinka, která nedala soupeři, který hrál francouzskou, žádnou šanci. Nejdříve získala pěšce a partii dohrávala s věží navíc. Vedli jsme 3,5 : 1,5 a pomalu jsem už věřil, že vyhrajeme. Na 1. šachovnici se bránil za naše barvy poměrně dobře Zdeněk Prokopec, na 2. šachovnici měl Toník Peška už dva pěšce navíc a hnal své pěšce k polím proměny, jenom David Opluštil stál na 3. šachovnici poměrně hůře, když už měl o dva pěšce méně než jeho soupeř. Nejdříve se dohrála partie na 1. šachovnici, kde se soupeři, hrající „skotskou“, po zásluze o bod dělili. V této partii opravdu hráči vyčerpali všechny kombinační možnosti a konečné postavení bylo následující: Domácí Petr Štolfa blokoval pěšcovou formaci Zdeňka Prokopce na královském křídle a naopak Zdeněk držel „na uzdě“ pěšce svého soupeře na dámském křídle. Na obou křídlech směřovali pěšci k polím proměny. Na 2. šachovnici sehrál partii mistrovsky (jak jinak) Tonda Peška, kterému se v pozici hostujícího hráče v družstvu Postoupek náramně daří. Silného hráče domácích, Jarka Trávníčka, pozičně doslova „umačkal“. Vedli jsme 5 : 2 a jen jsme čekali na to, jak dopadne Davidova partie na 3. desce. Tady jsem Davidovi moc šancí nedával. Jenže, každá partie končí, až se soupeři na konkrétním výsledku dohodnou. Rosťa Kociňák určitě závěrečnou fázi partie pěkně „zbabral“, ale k naší škodolibé radosti. Nabyl jsem pocitu, že David dělá na šachovnici divy, až když mu pořádně „teče do bot“. V každém případě soupeře v koncovce jednoznačně přehrál a uštědřil mu první porážku v soutěži. David má ze čtyř odehraných partií 3,5 bodu a to je velmi pěkný výsledek. Na závěr chci poděkovat všem hráčům za přístup k uvedenému zápasu. V Morkovicích se nám opravdu dařilo, tak vysokou výhru jsme nečekali. Svým výkonem opět zaujal Tonda Peška, který své partie hraje velmi trpělivě a houževnatě. Dobře hráli další hostující hráči, Mirek Kunc a Marián Tomeček, ale také ostatní hráči Postoupek, Zdeněk Prokopec, David Opluštil a Julinka. Příště nás čekají hráči Slavie Kroměříž, hrajeme na domácí půdě a každý uhraný bod bude pro družstvo dobrý. Hodně úspěchů a radosti nejen při šachové hře, přeje Honza Štefek.

Žádné komentáře:

Okomentovat