středa 27. ledna 2016

2. liga: Slovan Havířov - Postoupky A 4.5 - 3.5

Na další druholigový zápas odjel náš tým do Havířova. Hrozící silniční kalamita nenastala, a tak jsme byli na místě včas a živě viděli postup Tomáše Berdycha do čtvrtfinále Australian Open. Sestavu jsme měli na letošní poměry průměrnou, zatímco soupeř nastoupil v základu, čímž se pasoval do role favorita. 
Na šachovnicích 2-4 jsme čelili ratingové převaze ztělesněné titulovanými hráči. Ani v jednom případě však partie nevybočila z rovnováhy a partie Bačák - FM Zabystrzan, IM Jaworski - Dungl i Daněk - FM Pacl po zásluze skončily remízou.  V té době však již byla rozhodnutá také partie na osmičce. Laďa bílými nezvládl zahájení - variaci na Francii v protaženém Caro-kannu. Po prohrávající chybě 13. a3 se za černého již hrála pozice sama. Honza (6) naopak z Caro-kannu vytěžil nadějnou pozici, soupeř se však dokázal vysmeknout a převést pozici do rovné věžovky, která skončila remízou. Romčovu (1) partii s IM Nedělou jsem příliš neviděl. Údajně se většinu času bránil, až nakonec přehlédl taktický úder. Tomáš (7) stál při přechodu do koncovky na prohru, nicméně soupeř nerealizoval výhodu nejlépe. Tomáš si postavil dámu, soupeř za ni odevzdal věž a vzniklá koncovka věže proti pěti (!) pěšcům již byla remízová. Hrdinou dne se stal Mara (5). Partie se mu příliš nepovedla a soupeř se dvěma pěšci navíc pomalu realizoval převahu. Avšak jak známo, pozice s nestejnopolnými střelci a těžkými figurami mají taktický potenciál. Ten se jal Marův soupeř využívat, spadl do léčky a skončil bez věže. Koncovka již byla věcí techniky. 
V Havířově jsme prohráli důstojně 4.5 - 3.5. Dle průběhu zápasu mohl být rozdíl ve skóre vyšší, soupeři však některé nadějné pozice zahráli laxně. Reportáž z pera soupeře je zde. V příštím kole nás čeká lídr tabulky z Třince.

TJ Slovan Havířov Sokol Postoupky
Neděla Vlastimil (Z,H)2334F1-02161FBrázdil Roman (Z)
Zabystrzan Pavel (Z,H)2296F½-½2089FBačák Martin (Z)
Jaworski Miroslaw (Z,C)2270F½-½2068FDungl Martin (Z)
Pacl Václav (Z)2122F½-½2076FDaněk Libor (Z,H)
Mesiarik Rudolf (Z)2047F0-11888FMachalík Marek
Kaminský Rudolf (Z)2110F½-½1885FNetušil Jan
Sieber Martin (Z)2072F½-½1854FDvouletý Tomáš
Kubeczka Aleš (Z)2011F1-02004FOpluštil Vladimír
:
Martin Dungl

3 komentáře:

  1. Od pondělka mám neschopenku, Byl jsem rád, že jsem přežil zpáteční cestu domů. Bylo to naposledy, co jsem v takovém stavu nastoupil.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. To určitě, zdraví je na prvním místě.. Já jsem taky od pondělka nemocnej, v Havířově mi ale ještě bylo dobře.

    OdpovědětVymazat