pondělí 17. března 2014

9.kolo RP KM Prusinovice A- Sokol Postoupky C 3,5:4,5

V tomto zápase jsme počítali s možnými body a také se tak stalo. Potvrdila se tak moje slova, která byla uveřejněna na postoupeném blogu po zápase s Bystřicí pod Hostýnem, kdy jsem napsal: „Věřím tomu, že další body získáme v Prusinovicích, kde budeme mít silnou sestavu“. Skutečně jsme nastoupili k zápasu v „plné polní“, původně jsem jen předpokládal, že místo mě bude hrát David Opluštil. Začátek zápasu nám náramně vyšel. Julinka, hrající černými kameny dělila bod na 7. šachovnici ve vyrovnané pozici. Na 8. šachovnici hrající Filip Zavadil nedal svému soupeři šanci a útočnou hrou donutil protihráče ke kapitulaci. Vyhrávali jsme 1,5 : 0,5. Miloš Kucián hrající na 3. desce potvrdil svoje hráčské kvality a soupeře poměrně snadno přehrál. U tohoto zápasu jsem měl pocit, že Milošův soupeř vůbec nepřekročil svými kameny demarkační čáru. Takže po třech skončených partiích jsme vedli 2,5 : 0,5. Poměrně dobře si vedl na 1. šachovnici Michal Scheichenost, který měl lepší pozici. Po několika nepřesných tazích však přebral otěže zápasu do svých rukou soupeř a Michal partii vzdal. Já jsem také nestačil na svého soupeře. Zcela zbytečně jsem se pustil do útočné akce v centru šachovnice, aniž bych dokončil vývin dámského křídla. Tímto hrubým strategickým opomenutím jsem přišel o celý bod a celkový stav zápasu byl rázem 2,5 : 2,5. Vedle mě na 5. šachovnici hrající Mirek Kunc hrál velmi útočně, obětoval pěšce a poté přišel o kvalitu. Naštěstí v partii pokračoval velmi útočně, v jeho řadách byl jeden pěšec, který měl v tornistře „maršálskou hůl“ a po jeho proměně v dámu na 1. řadě zakončil svoji partii výhrou. Jak se později ukázalo, byl to bod rozhodující, tedy pro družstvo vítězný. To už jsme vedli 3,5 : 2,5. Zbývající partie bylo poměrně vyrovnané a tak jsme už tušili, že nějaký ten bod z Prusinovic odvezeme. Na 6. šachovnici poprvé za naše družstvo nastoupil Ondra Piskač a spíše jsem předpokládal, že partii vyhraje. Jeho partie se dostala do koncovky, kde většina polí byla zablokována a partie tak měla už remízový charakter. Soupeř, pan Zmeškal, mu v této fázi partie nabízel remízu, kterou Ondra odmítl. Později nabízel remízu Ondra, ale to ji zase odmítl soupeř. Až trojí opakování pozice znamenalo konečnou remízu. V této fázi zápasu nám k vítězství stačila remíza Zdeňka Prokopce na 2. šachovnici. Partie byla vyrovnaná, Zdeněk asi ve 35. tahu získal pěšce. Oba hráči byli před 40. tahem ve vysoké časové tísni. Po časové kontrole nabídl soupeř Zdeňkovi remízu. Zdeněk ji odmítl, ale partie i tak skončila remízou. Na závěr chci poděkovat všem hráčům za přístup k uvedenému zápasu. O pěkný výsledek se zasloužili téměř všichni hráči. Je radost mít v družstvu takové hráče. Příště hrajeme doma s Kvasicemi. Soupeř je to velmi zdatný, snad uhrajeme přijatelný výsledek, Honza Štefek.

Žádné komentáře:

Okomentovat