úterý 1. března 2016

9. kolo ZKP Postoupky B : Staré Město D – 3 : 5

V uplynulém 9. kole ZKP jsme opět měli více starostí sami se sebou, než s naším soupeřem. Nakonec se podařilo dát dohromady kompletní osmičku hráčů, i když to vypadalo, že jsme sestavu skládali z opačného konce, než bývá obvyklé, protože nastoupilo posledních pět hráčů soupisky. Nemám to ničím podložené, ale vůbec bych se nedivil, kdybychom s průměrným elem sestavy 1605 vytvořili rekord soutěže. Kapitán hostů nejspíš také neměl zrovna na růžích ustláno, protože zápasová sestava hostů čítala jen sedm jmen. Přestože jsme od výkopu vedli 1:0, stále jsem nás nepovažoval za favorita utkání. Poměrně zajímavě se vyvíjela partie Davida Opluštila (3), který svého zkušeného soupeře poněkud zaskočil v zahájení a získal zajímavou pozici. David nechtěl usilovat o výhru a spokojil se s půl bodem. Partie se příliš nepovedla Pavlovi Večeřovi (4), který v zahájení poněkud zanedbal vývin a ponechal krále v centru, což se mu vymstilo ztrátou dámy. Jako jediný dokázal vyhrát Kuba Vančura (7), když svého soupeře obral o figuru a potom už bez problémů zapsal celý bod. O poslední navýšení našeho bodového konta se postaral Honza Štefek (6), když se rozešel se svým mladým soupeřem smírně. Měl jsem dojem, že se z partie dalo získat víc, ale to nejspíš platilo pro obě strany. V posledních třech partiích bodovali hosté naplno. Julča Šimčáková (5) postavila svého jezdce na kraj šachovnice, kde neměl žádné využití a nakonec to vyústilo v jeho ztrátu. Já (1) jsem zahrál pár tahů, o kterých jsem věděl, že nejsou úplně správně, ale lepší jsem prostě nenašel. Poměrně dlouho jsem bránil horší pozici, ale v koncovce těžkých figur jsem stál už hodně pasivně a přehlédnutí kombinace jen urychlilo můj konec. Jako poslední dohrával Ondra Kašpárek (2). V zahájení se mu stala nemilá věc, když černými hrál v přesvědčení, že jeho soupeř zahrál italskou hru, ale ve skutečnosti stál střelec o políčko dál, tzn. že se hrála španělská. Rozdíl to je nejen geografický, ale i na šachovnici a Ondra se tak dostal poměrně záhy do problémů. Bohužel se mu je nepodařilo úspěšně vyřešit a partii rozhodlo rozbití pěšcového krytu před králem a následný pochod dvou volných pěšců na oslabeného velitele černé armády. I když soupeř dojel v početním oslabení, absence hráčů z čelních míst naší soupisky rozhodla utkání v náš neprospěch. Tom

Žádné komentáře:

Okomentovat