neděle 25. listopadu 2012

RP 3kolo: Junior Postoupky- ŠK Holešov C 6:2

K dnešnímu zápasu 3.kola RP KM jsme nastoupili v této sestavě:
1. Miroslav Rakušan, 2. Vladimír Opluštil, 3. Jan Netušil, 4. Michal Scheichenost, 5. David Opluštil, 6. Pavel Večeřa, 7. Julie Šimčáková, 8. Pavel Opluštil
Soupeři dojeli v očekávané sestavě a byli překvapeni jednak vytopenou místností ( tím jsme pověstní) a také novými krásnými šachovými soupravami. První prohlídku jsem uskutečnil asi po 15 minutách. Bohužel Pavlík (8.) nezahrál zahájení dobře. Ovšem nakonec z toho velmi pěkně vybruslil a hrál vyrovnaně ještě hodinu a půl. Pak ovšem přehodil tahy a prohrál 0:1. David (5.) také zahájení nezvládl, přesto se dokázal zmobilizovat a obětí kvality dostal soupeře do taktického boje, kde ho přímo rozbil. A tak bylo vzápětí  vyrovnáno 1:1. Děti mohly jít domů na oběd.
Na další výsledek  se čekalo další hodinu. Nakonec jsem to byl já (2.), kdo přidal druhý bod. V partii jsem soupeře přehrál a v 12. tahu jsem měl pěšce a kvalitu. Přešel jsem do koncovky, kterou jsem zahrál jak školák a nokonec jsem musel obětovat figuru za dva pěšce. Soupeř mi nabídl remízu, kterou jsem odmítl. V okamžiku, kdy měl soupeř něco vymyslet, "vymyslel" ztrátu figury. Pak už to bylo jen o tom kdy se vzdá. 2:1. Mezitím než tak učinil, se děli věci na 7. šachovnici. Julie měla dva pěšce na víc, když si zapoměla krýt slabou poslední řadu a přišla o figuru. Pak další hodinu bojovala o holý život. V jednu chvíli si pan Machovský chtěl nechat poradit, zda má nabídnout remízu , či nikoli. Jelikož on sám byl kapitán a byli příliš hluční, tak jsem je musel napomenout. Že si soupeř nevěděl s figurou víc rady, bylo vidět v koncovceK+ S+V protiK+ V. Nakonec se Julči podařilo vyměnit věže a byla z toho uklidňující remíza 2,5:1,5.  Nyní již to vypadalo dobře. Na první desce dostal Mira nabídku remízy. Pozice byla naprosto vyrovnaná a tak jsem mu remízu schválil. Mira to ale hrál dál a ukázalo se, že soupeř v pěšcové koncovce se neorientuje správně. Po třech hodinách jsme tak vedli 3,5: 1,5. Na ostatních šachovnicích se sice bojovalo, ale všude měli naši junioři o pěšce víc. Michal na čtvrté desce se ale dostal do potíží a musel vše řešit opakováním tahů. Soupeř ovšem byl proti a v okamžiku, kdy chtěl Michal nabídnout remízu, tak mu vlezl do jednotahového matu. Tím bylo rozhodnuto 4,5:1,5. Po 4 hodinách boje se Honzovi(3) poněkud nečekaně vzdal jeho soupeř. Stál sice špatně s pěšcem míň, ale výhra ještě byla daleko 5,5:1,5. Poslední dohrával malej Večis (6.) V partii získal pěšce a uplatňoval ho ve věžové koncovce. Tu ovšem nezahrál přesně, a tak po bojovném výkonu partie skončila remízou 6:2.
Nakonec z toho bylo vysoké vítězství, ikdyž jednu chvíli to nevypadalo s našema vyhlídkama příliš dobře. Paradoxně rozhodly zkušenosti u našich mladých hráčů  z těžkých mládežnických partií.
opl

Žádné komentáře:

Okomentovat