neděle 15. února 2015

ZKP: Sokol Postoupky B – ŠK Staré Město C 5:3

V dnešním osmém kole jsme nastoupili v následující sestavě:
1. Jan Palášek, 2. Petr Bačák,3. Miroslav Rakušan, 4. Jan Netušil, 5. Tomáš Dvouletý, 6. Machalík Marek, 7. David Opluštil, 8. Filip Zavadil. Marek Machalík se z pravého šachového nadšení stal kapitánem. A také Tomáš Dvouletý měl premiéru v roli rozhodčího. Hosté přijeli se šesti členy základní sestavy a dvěma mladíky vzadu, přesto byli stále velkými favority. V tabulce byli zatím na 3. místě. Překvapilo mě v naší místnosti příjemné teplo.
Mým soupeřem byl Jan Nekarda, s kterým mám vysoce pozitivní bilanci. Docela jsem si na něho věřil. První skončil Filip (8.) za 1 hodinu. Neměl žádnou převahu, ale po hrubce nezkušeného soupeře zvítězil až v koncovce 1:0. Druhý skončil Miroslav (3.) měl jasně vyhranou partii, kterou však nedotáhl do vítězného konce. 1,5:0,5. Pak následovaly další tři remízy v rychlém sledu za sebou, asi v tomto pořadí: Jan Palášek (1.), Petr Bačák (2.), Marek Machalík (6.). Stav utkáni tak byl 3:2. Důležitou výhru připsal Jan Netušil (4.) s hráčem, který měl o 300 bodů větší ELO. Vedli jsme 4:2 a měli velké šance na vítězství celého zápasu. Dohrávaly se poslední dvě partie. Moje partii se nevyvíjela moc dobře, ale měl jsem velké štěstí, když se opakovala 3x stejná pozice. Tím jsem získal rozhodující půlbod. Poslední partií dohrával Tomáš na 5., a i když stál jasně na výhru, tak i remíza nám stačila k celkové výhře 5:3. Touto výhrou jsme soupeře sesadili ze 3. místa v tabulce a zároveň jsme se zachránili v ZKP.

David Opluštil

Žádné komentáře:

Okomentovat