pondělí 2. února 2015

RP: Sokol Postoupky C- Slavia Kroměříž D 2:6

V neděli 1. února jsme přivítali na domácí půdě v 7. Kole RP okresu Kroměříž velmi silné družstva Slavie Kroměříž „D“. V loňském roce jsme utrpěli debakl po prohře 1 : 7, když bodoval jen Marián Tomeček, ani letos tomu nebylo jinak, o body se postarali především zase hosté z Holešova. Vítězství zaznamenal na 1. desce hrající Toník Peška, remizoval na 4. šachovnici Mirek Kunc a další půlku přidal na 6. šachovnici Pavel Večeřa. Po 7. kole jsou v našem družstvu bez porážky už jen dva zmínění hráči z Holešova. Sestava našeho družstva vypadala takto: 1. Peška Antonín, 2. Opluštil David, 3. Štefek Jan, 4. Kunc Mirek, 5. Zavadil Filip, 6. Večeřa Pavel, 7. Tomeček Marián, 8. Bouda Miloslav. Vlastní průběh zápasu byl následující. Nejdříve kapituloval na 2. šachovnici David Opluštil, kterému Mirek Firych nedal žádnou šanci. Druhou porážku jsme zaznamenali na 8. šachovnici, kde Miloš Bouda sváděl nerovný boj se Zdeňkem Radou. Ostatní partie už byly velmi vyrovnané a nebylo vůbec jasné, kdo svede vítězný boj nebo remizuje. K první půlce se „dopracoval“ Pavel Večeřa v partii s Honzou Polišenským, který hrál „španělku“. Pavel nabídl remízu, soupeř ji po doporučení kapitána hostů odmítl. Partii i tak dospěla do věžové koncovky a skončila dělbou bodů. Na 4. šachovnici hrál Mirek Kunc svoji oblíbenou Čigorinovu variantu španělské hry. Počínal si zdatně, podle mého názoru stál celou partii lépe. Přesto nenašel vítězné pokračování a i tato partie skončila remízou. Prohrávali jsme 1 : 3. Těžkého soupeře měl také Marián Tomeček na 7. šachovnici. Marián hrál Larsenovo zahájení a podle jeho slov, se soupeř v pozici na šachovnici dokonale orientoval a nedal mu příliš šancí. Svému soupeři podlehl i na 5. šachovnici hrající Filip Zavadil. I tento výsledek se dal očekávat. Překvapivý výsledek opět zaznamenal na „jedničce“ Tonda Peška. Soupeřkou mu byla Zdena Blümelová, která trvale dosahuje v okresních i krajských soutěžích vynikající výsledky. Toník se bránil Ruskou hrou, kterou nemá příliš rád, ale hrál ji. Zřejmě nepozornost, či nesoustředěnost favoritky vedla nakonec k její porážce. Zbývá dodat, že Tondovi se v „dresu“ Sokola Postoupky velmi daří. Po 7 kolech si nahrál v naší soutěži 41 elobodů a jeho výkon je ohodnocen elem 2082!! Poslední partii jsem dohrával s Mirkem Butulou já. Ve dvou předcházejících partiích jsem s Mirkem jednou remizoval a tentokrát jsem si opravdu věřil. Soupeř zahrál jakousi divočinu v „Královské indické“ hře a já jsem stál od začátku velmi dobře. V 19. tahu jsem zcela nepochopitelně a především zbrkle vypustil vyhrávající tah g4, soupeř nemá dobré tahy (hrál jsem Sxf4, to mi ještě dávalo výhodu), ale ve dvacátém tahu jsem už udělal chybu. Konečný výsledek 2 : 6 v náš neprospěch není tak špatný, snad tedy příště. Děkuji všem hráčům za účast na zápase a za energii, kterou svým partiím věnovali. Příště hrajeme opět na domácí půdě a soupeřem nám bude družstvo Sokola Litenčic. Věřím, že Litenčice přehrajeme. J. Š.

Žádné komentáře:

Okomentovat