úterý 3. března 2015

9.kolo RP SK RUSAVA: Sokol Postoupky C 6:2

Na Rusavu jsme každopádně přijeli s cílem vyhrát. Tomu odpovídala i velmi silná sestava: 1. Scheichenost Michal, 2. Peška Antonín, 2. Opluštil David, 4. Kucián Miloš, 5. Štefek Jan, 6. Kunc Miroslav, 7. Zavadil Filip, 8. Tomeček Marián. Jako kapitán jsem měl zřejmě jít více hráčům příkladem a nebrat remízu už po hodině hry. Hrál jsem na 5. desce svoji oblíbenou Paulsenovu variantu sicilské a můj soupeř vytrvale měnil jednu figuru za druhou, až postavení na šachovnici bylo skutečně remízové. Přiznám se, že jsem remízu bral i z toho důvodu, že můj soupeř měl za sebou čtyřzápasovou šňůru výher! Na 7. šachovnici hrál za naše družstvo Filip Zavadil, kterému soupeř nabídl remízu. Partie dospěla v „ruské“ do čistě věžové koncovky, soupeř Filipa měl izolovaného pěšce na „a“ sloupci. Proto jsem si myslel, že Filip stojí lépe, ten však vyhodnotil postavení na šachovnici jinak a remízu přijal. Na 6. šachovnici hrál s bílými Mirek Kunc, ten si před zápasem na Mirka Dvořáka dost věřil. Mirek hrál s bílými jako obvykle „vídeňskou“, ale soupeře nepřehrál. Já osobně jsem si myslel, že v okamžiku, kdy se soupeři dohodli na remíze, stojí Mirek Kunc spíše lépe. Po třech odehraných partiích byl tedy stav 1,5 : 1,5, to jsem nemohl tušit, že přijde z pohledu našeho týmu série čtyř porážek. Miloš Kucián, hrál s bílými „anglickou“ proti domácímu Michalovi Zlámalovi, který se stále herně velmi zlepšuje a také tentokrát připravil ve střední hře Miloše o figuru a partii vyhrál. Na 8. šachovnici hrál za naše družstvo Marián Tomeček (Larsenovo zahájení), tomu se pro změnu nepodařilo udělat malou rošádu a soupeř ho právě na královském křídle přehrál“ a partii dovedl do vítězného konce. Náš nejúspěšnější hráč, Toník Peška, soupeře jasně přehrál, měl kvalitu a také dva pěšce navíc. Bylo jen otázkou času, kdy partii zakončí výhrou. Černý však našel ve hře správné pokračování a po svém posledním tahu …Sxh2+ bílý brzy kapituloval. Čtvrtou porážku v řadě jsme zaznamenali na 1. šachovnici. Soupeři hráli „dámský gambit“. Michal prohrál v pozici, kdy bílá dáma a bílý pěšec na 6. řadě postavily černého do neřešitelné situace. Na 3. šachovnici stále bojoval David Opluštil. Ten za stavu 1,5 : 5,5 v náš neprospěch nakonec přijal nabídku soupeře k remíze. Konečný výsledek 2 : 6 je nejen překvapivý, ale pro nás přímo zdrcující. Příští zápas hrajeme doma v Postoupkách s TJ Lutopecny/Měrůtky. Pevně věřím, že vyhrajeme, Jan Štefek.

Žádné komentáře:

Okomentovat