pondělí 30. března 2015

2. liga: Postoupky A - Lipovec 3 - 5

V zápase 10. kola jsme přivítali doma Lipovec. Náš tým měl před zápasem 12 bodů, tým soupeře jich měl 9. Jelikož bylo jasné, že jeden z celkem pěti týmů s 9 nebo 12 body sestoupí, jednalo se o záchranářský duel. Tomu odpovídaly i sestavy obou týmů - hosté byli mírným favoritem.
Bohužel, poměrně záhy se ukázalo, že na 2. a 3. šachovnici nám pšenka nepokvete. Marťa B. (2) nezvládl sicilku a velmi neradostnou pozici měl již asi ve 13. tahu. Sice ještě dlouho vzdoroval a jeho soupeř nehrál zcela přesně, partie však skončila zákonitě jeho porážkou. Ještě dříve prohrál Romča (3). Zlomový moment jsem neviděl, a tak to z mého pohledu vypadalo až příliš jednoduše - ztráta výhody bílých figur, ztráta pěšce, přechod do koncovky, kapitulace. Třeba k tomu něco napíše aktér. Jako druhý (taktéž dříve než Marťa) dohrál Večis (8). Hrála se asymetrická pozice, ve které vyvíjely figury Večise aktivitu na dámském křídle. To by samo o sobě nebylo špatně, bylo však taktéž jasné, jaká je správná odpověď soupeře - průlom v centru. Tak se taky stalo a v pozici, kde obě strany měly množství taktických šancí a protišancí, se lépe zorientoval bílý. Po dvou hodinách jsme tak prohrávali již 3-0.
Zápas vypadal špatně - jedna pozice vyhraná (1), jedna horší (4), tři vyrovnané. Já (6) jsem černými ve střední hře stál hůře - ukázalo se, že výhodu dvojice střelců nebylo možno uplatnit. Vyrovnal jsem tak jen za cenu přechodu do rovné koncovky mého střelce proti soupeřovu jezdci. Remízu jsem mohl získat snadno, vzhledem k vývoji zápasu jsem se však pokusil zakalit vodu a pozici zkomplikovat. To bylo samo o sobě korektní - a varianta, kterou jsem chtěl hrát, vedla k remíze. Pak jsem se v ní však přepočítal, zdálo se mi, že soupeř staví dámu dříve, zahrál jsem jinak a to již vedlo do prohry. Dále remizoval Honza (5). V jeho partii se nestalo nic zajímavého - ani jeden ze soupeřů neměl v zavřené sicilce jak na svého soupeře zaútočit, tak se jen přeskupovaly figury. Když bylo (i dle průběhu Pavlovy partie) jasné, že zápasovou remízou utkání neskončí, přijal Honza nabídku remis. Remizoval taktéž Pavel (4). Partii jsem neviděl, tak pouze vím, že měl dámu proti dvěma věžím. Soupeřovi k těmto věžím zbyl špatný střelec a koncovka skončila remízou. Skóre korigovali Karel a Marťa Dv. Karel (7) hrál zavřenou pozici, rezultující ze zavřené sicilky. Partie byla dlouho vyrovnaná, pak se však ukázala větší síla našeho hráče - soupeř proti jeho útoku, vedeném přes poslední řadu, nenašel dost protizbraní a musel kapitulovat. Nejdéle hrál Marťa (1). V sicilském Scheveningenu zaútočil na královském křídle, soupeř se nebránil dobře, a tak skončil s kvalitou méně. Hrálo se ještě dlouho a nepřesně, Marťa však v koncovce výhodu kvality realizoval a zvítězil.
Po naší porážce 5-3 zbyli jen dva kandidáti na poslední sestupové místo. My (12 bodů, skóre 35.5, poslední soupeř Vinohrady) a Zlín B (9 bodů, skóre 32.5, poslední soupeř Staré Město B). Z toho vyplývá, že je bezpodmínečně třeba v posledním kole na Vinohradech bodovat.

Sokol PostoupkyŠK GARDE Lipovec
Dvořák Martin (Z H)2225F1-02358FDavid Pavel (Z)
Bačák Martin (Z )2138F0-12236FKratochvíl Josef (Z H)
Brázdil Roman (Z)2119F0-12310FBělík Dalibor (Z)
Navrátilík Pavel (Z)2100F½-½2111FKopřiva Oldřich (Z)
Palášek Jan (Z)1956F½-½2029FSekanina Jiří (Z)
Dungl Martin (Z)2105F0-12075FHandl Martin (Z H)
Mitura Karel ( H)2135F1-02058FChládek Vlastimil (Z)
Večeřa Petr2025F0-12053FFojtík Tomáš
3:5

Martin Dungl

Žádné komentáře:

Okomentovat