neděle 17. ledna 2010

RS 5. kolo Junior Postoupky - Spartak Hulín (4:4)

V pátém kole na naše nejmladší družstvo čekal jeden z favoritů na postup - Spartak Hulín. Soupeř se před sezónou posílil o hráče z Litenčic a tak jeho jediným cílem je návrat do RP. V soutěži zatím ztratili body jen za nečekanou remízu s Milovicemi. Dokázali naopak porazit Slavii Kroměříž E.
Naše sestava byla tentokrát opravdu juniorská. Kromě mne (1) se na dalších šachovnicích představilo 7 hráčů mladších 14 let. 2. Milan Ladický, 3. Michael Richter, 4. David Opluštil, 5. Josef Indra, 6. Marek Navrátil, 7. Pavel Večeřa, 8. Michal Scheichenost.
Už po půlhodině se na některých šachovnicích začaly dít věci. Na první byl klid, jelikož můj soupeř se nadlouho zamyslel již nad třetím tahem. Na druhé to vzal Milan fofrem a ze zahájení stál o něco hůř. Ale ani Dr. Peňáz si s pozicí evidentně nevěděl rady. Proto jsem Milanovi doporučil v dohledné době navrhnout remízu. To jsem také navrhl Davidovi (4), který stál vyrovnaně s Frantou Matějkou. V té době již stál v ostré variantě Míša (3) na výhru. Ovšem nepřesný propočet mu vynesl zisk dámy, ale za dvě věže a hodně horší koncovku. Pepa (5) rozehrál partii otřesně, ale nic neztratil. Naopak ukolébaný soupeř mu věnoval pěšce, kterého vzápětí Pepa s poděkováním vrátil zpět. Marek (6) stál celou partii s Kolomárem stísněně, ale věřil jsem že svého soupeře přehraje. Pavel (7) ve své letošní premiéře navázal na včerejší výkony z OŽL a soupeře neskutečně drtil. Naopak Michal (8) zahrál v zahájení nepřesně, poté ztratil figuru a jako první musel kapitulovat 0:1. Vzápětí ovšem vyrovnal Pavel (7) 1:1. Nedlouho poté přijal návrh remízy Milanův soupeř (2) a bylo to 1,5:1,5. Ke kuriózní situaci došlo na 4. desce, kde David stál už výrazně hůře, ale ještě stále se stejným materiálem. Nabídl Matějkovi remízu podal mu ruku, což soupeř přijal. Ovšem údajně neslyšel nabídku remízy a myslel si, že David partii vzdává. A tak si zapsal jedničku a David si napsal remízu. Jako rozhodčí jsem tedy musel zasáhnout. Na dotaz zda Matějka remízu bere, tak sdělil, že ne. Tak jsem nechal v partii pokračovat. Ta záhy skončila, když se David za pár tahů skutečně vzdal. Tak jsme opět prohrávali 1,5:2,5. Zřejmě i pod dojmem vedení nabídl nečekaně Michalův soupeř (3) remízu, kterou Míša okamžitě přijal. 2:3. Celkově to ale nevypadalo špatně. Mně na se soupeř zuřivě bránil, ale ztrácel při tom velké množství času. Marek (6) stál velmi vyrovnaně a nejasně. A Pepův soupeř udělal další kiks a ztratil figuru za pěšce. Nabídku remízy samozřejmě Pepa musel odmítnout a v partii pokračovat. Nepříjemná zpráva ovšem přišla z šesté šachovnice. Marek přehlédl figuru a už jsme prohrávali 2:4. Můj soupeř mi nabídl ve velké časovce remízu, kterou jsem okamžitě odmítl jelikož právě poslední tah byl prohrávající chybou. Po ztrátě figury se ještě soupeř pár tahů o něco snažil. A tak za odměnu dostával čtyřtahový mat. 3:4. Rozhodoval Pepa. Koncovku sehrál opět velmi kostrbatě, neviděl několik ihned vyhrávajících kombinací. Dokonce i dvoutahový mat. No, ale jeho soupeř to už nevydržel s nervama a raději se vzdal. A tak se zrodila remíza 4:4. Dá se říct , že je to pro naše družstvo úspěch, i když celkové vítězství bylo docela nadosah.
Příště nás čekají Milovice a zde by měla nastoupit zase úplně jiná sestava.
-opl-

Žádné komentáře:

Okomentovat