neděle 17. října 2010

Postoupky B – Zborovice A


Přiznejme si to, ty Zborovice nám nejdou. Letos jsme urvali jen o bod víc než vloni, letošní prohra činí 6,5 – 1,5.

Na zápas dorazili všichni nominovaní hráči. Doufal jsem, že je to přirozenou autoritou kapitána, jenže Anet a Pája mě rychle vyvedli ze sebeklamu. Prý ať si nezvykám, že jsou tu jen výjimečně.

Sestava byla následující: Zdeněk Ševčík, Jan Palášek, Aneta Tomečková, Pavel Hlaváček, Zdeněk Prokopec, Roman Zajíček, Jan Štefek a Stanislav Látal.
Já jsem byl nehrající kibic. Po hodině a půl jsem odjel s Laďou na obhlídku. V Morkovicích se hrálo už jen na čtyřech šachovnicích a na vítězství to nevypadalo. Na Slávii jsme vedli 1 – 0. Partie (vyjma té Martina Dvořáka) vypadaly vyrovnaně. Přesto se mé vidině vítězství někteří nejmenovaní Bačáci smáli. Áčko vyhrálo 4,5 – 3,5.

Zpátky k béčku: Pája Hlaváček svůj styl nezměnil. Asi po půl hodině hry mi smějící se Aneta přišla oznámit, že v sicilce zahrál Da5, aby mohl Jc6-d8. Za chvíli mi Zdeňa Ševčík tvrdil, že Pája svého druhého jezdce z e4 raději usadí na d6 a zablokuje si tím d7 a střelce c8, než aby ho vyměnil. Hádejte, jestli se trefil. Jakákoliv pozdější aktivita na čtyřce byl pouhý útěk před bílou masou, která obsadila 7. a 8. řadu na dámském křídle. Doufal jsem, že se úprk změní ve vítězný útok. Pája však dojedl svůj hermelín s desítku rohlíků a něco tak triviálního jako šachy jej v místnosti nemohlo udržet.

Pan Látal porazil slabého soupeře již během mé obhlídky.

Honza a Roman dohráli, když jsem byl na obědě, nemůžu proto příliš hodnotit. Poslední, co jsem viděl, byly vyrovnané sicilky.

Zdeněk na první měl opačné rošády a pěkný útok, který však náhle skončil a soupeř pak nemusel vynaložit mnoho úsilí k využití volného sloupce na krále.

Zdeněk na páté, pokud si dobře pamatuji, hrál střelcovku s pěšcem navíc. Pak ale svého střelce někde zapomněl a bylo rozhodnuto.

Anet stála vyrovnaně, dohrála jako předposlední a vzala remiz. Pak odešla na vlak, který ale nejel, doufám, že už dorazila domů.

Pan Štefek uposlechl příkazu nevzít nabízenou remízu. Dohrával jako poslední a v těžké koncovce (věž a střelec) si bohužel špatně rozestavil figurky, což vedlo ke ztrátě volného krajního pěšce a následně i celé partie.

S účastí hráčů jsem velmi spokojen, když bude pořád taková, tak se o výsledky nebojím. Teď jsme se rozehráli a 7.11. porazíme Kunovice.

Jindra Ryšavý

3 komentáře:

  1. Zdravím do Postoupek!

    Nejdříve blahopřeji k výhře áčka ve 2.lize! A jen k závěru článku dodám, že my se dnes taky jen s Dolním Němčí rozehrávali a pokud bude účast taková jako dnes, tak se o výsledek nebojím, a 7.11. porazíme Postoupky :-).

    Pavel Růčka

    OdpovědětVymazat
  2. Jen pro doplnění. Zdenek Prokopec ve vyhrané koncovce ztratil jednotahově střelce. Ovšem vrchol předvedl Roman , když z věží víc nejprve vlezl do věčného šachu. Pak zabojoval a ztratil dámu. Výsledek je hodně krutý a vliv na něj měla bojovnost našich hráčů, kteří vesměs prohráli po tuhém boji a po odmítnutí nabídek remízy. Příště hrajeme opět doma a o body se určitě popereme stejně jako dnes.

    OdpovědětVymazat
  3. No, hlavně, aby ta první věta nebyla stejná po každém utkání, jen s malou obměnou soupeře:)
    MM

    OdpovědětVymazat