úterý 15. ledna 2013

2. liga: Sokol Dobrá - Postoupky A 5 - 3

Sice se říká, že není nic staršího, než včerejší noviny, přesto zde s určitým zpožděním popíšu náš neslavný boj v Dobré, který proběhl v první neděli v novém roce.

Cesta na Frýdecko proběhla bez problémů a zápas v 10h začal. My byli opět v základu, Dobré chyběl jeden hráč a byla mírným papírovým favoritem. Místnost byla skoro nevytopená (no jo, sokolové) a já osobně jsem měl pocit, jako by mi zamrzly taky myšlenky. A když jsem se podíval na zbytek družiny, zdálo se mi, že minimálně někteří jsou na tom stejně.

Asi po dvou hodinách hry byla situace takováto: Marťa Dvořák se stále snažil černými v otevřené pozici o vyrovnání, soupeřovy figury měly více ze hry. Jarda hel bez centrálního pěšce, což kompenzovala dvojice střelců. Ondra měl v ostré otevřené pozici málo času, jinak jsem si netroufal postavení hodnotit. Marťa B. stál bez kvality na prohru, pozice však byla zavřená a nebylo zcela jasné, jak převahu za soupeře realizovat. Romča soupeře černými ukázkově přehrál, ze zápletek vyšel s pěšcem více a pěšci jeho dámského křídla šli do dámy. Pavel v zahájení čelil oběti pěšce za vývin a dvojici střelců. Já jsem v zahájení vyrovnal, soupeřův útok na královském křídle jsem však nepodchytil včas a musel jsem se bránit. Večis měl koncovku lepšího jezdce a věže proti špatné věži a špatnému střelci.

V časovce prohrál Ondra (3). Jeho soupeř hrál rychle, Ondra se dostal na půlminutu a v těžké pozici přehlédl rozhodující vpád dámy. Pár tahů předtím tam snad měl jasné vítězství. Škoda. Brzy jsem jej následoval já (7). V partii jsem udělal poziční chybu, kromě toho jsem viděl vše se zpožděním a soupeř, se kterým jsem mimochodem prohrál v roce 2000 v extralize mládeže, hrál hezky. Zbylé partie šly přes časovky. Jako třetí, tuším, dohrál Marťa (1). V koncovce nestejnopolných střelců udělal chybu v propočtu. Je to škoda, protože chybný byl až asi 42. tah (jinak by pozice byla pravděpodobně remízová).

Prohrávali jsme 3-0 a šancí na zvrat bylo málo. Marťa B. (4) sice získal kvalitu zpět, v koncovce dam a stejnopolných střelců však jeho soupeř zkušeně vynutil věčný šach. Pavel (6) o získaného pěšce přišel, koncovku dvou jezdců proti dvěma střelcům ale dokázal udržet. Nicméně, šance na výhru tam nebyly žádné. Remíza, 4-1. Večis (8) soupeře přehrál. V koncovce Večis hezky podkopal královské křídlo černého, nepostupoval však úplně přesně a asi vypustil výhru, když nevnikl do soupeřovy pozice králem. Ze strany černého následoval překvapivý taktický úder, po kterém už remízu musel zachraňovat náš hráč. 4.5-1.5 a naše auto jelo domů.

Na místě zůstal Jarda (2), který se snažil vyhrát koncovku střelce proti jezdci. Ta však byla (alespoň ke konci) už docela jasně remízová. 5-2. Jako poslední hrál Romča (5). Partie byla jasně vyhraná, Romča si to však několika nepřesnými tahy zkomplikoval. Poté, co jeho soupeř nevyužil záchranu, která se v jeden okamžik naskytla, musel Romča matovat se střelcem a jezdcem proti králi. To nakonec vymyslel, a tak jsme zaznamenali symbolický úspěch. 5-3.

Zápas hodnotím jako smolný. Rozhodly naše prohry černými (desky 1, 3, 7), z nichž první dvě byly zbytečné, moje sice odpovídala mému výkonu, ale špatně jsem taky hrát nemusel ;-). Po partiích se začal tým soupeřů nalévat panáky a zvenku zavonělo konopí, inu, jiný kraj, jiný mrav. Dobrá sice přerušila naši sérii patnácti zápasů bez prohry, doufám však, že od příštího zápasu taková série začne nanovo :-).


Sokol Dobrá Sokol Postoupky
Lys Josef (H)2158F1-02186FDvořák Martin (H)
Slanina Miroslav2153F½-½2178FSháněl Jaroslav (H)
Kalivoda Jiří2179F1-02111FKarlík Ondřej (H)
Weissmann Lukáš2126F½-½2103FBačák Martin
Štukner Šimon (H)2158F0-12108FBrázdil Roman
Beseda Roman2128F½-½2106FNavrátilík Pavel
Mikulec Jiří2014F1-02016FDungl Martin
Čech Tomáš2167F½-½2028FVečeřa Petr
5:3



Martin Dungl

Žádné komentáře:

Okomentovat