neděle 21. dubna 2013

11/k RP KM: Sokol Pravčice – Junior Postoupky 3:5

K dnešnímu utkání jsme nenastoupili v optimální sestavě. V sobotu večer se pro nemoc omluvil Pavel Večeřa a tak musel zaskočit Martin Medek. Naše soupiska tak vypadala následovně:
1. Miroslav Rakušan, 2. Vladimír Opluštil, 3. Jan Netušil, 4. Michal Scheichenost, 5. David Opluštil, 6. Filip Zavadil, 7. Martin Medek, 8. Tomáš Pecháček.
Většina partií stála od zahájení vyrovnaně. Kromě Michala (4.), který hned v zahájení získal figuru a stál jasně na výhru. Po hodině a půl přišli první nabídky remíz a to na 7. a 8. šachovnici. Ty jsme hned zavrhli a pokračovalo se dál. Za další hodinu už jsme vedli 2:0, když vyhrál Martin (7.) a také Mirek (1.) již měl značnou materiální převahu. Za nedlouho na 3:0 upravil Michal, kterému soupeř nejprve obětoval druhou figuru za matový útok. Ten však Michal odvrátil a s velkou materiální výhodou vyhrál. Poté dospěla Honzova (3.) partie do jasné remízové koncovky a bylo to 3,5:0,5. V další koncovce se ocitl premiant Tomáš (8.) a na potřetí remízu po konzultaci s kapitánem přijal. Jeho koncovka již nebyla tak vyhraná a tak byla remíza cenná 4:1. Dohrávaly se poslední tři partie. Moje (2.) byla výborně rozehraná, ale dostal jsem se vlastní vinou do časové tísně. V té chvíli vznikl na (5.) stole povyk. Jednalo se o to, že David udělal 40 tahů, ale měl dole praporek. Nařídil jsem rekonstrukci partie, jelikož pan Hubík neměl správně zápis. Bohužel uplynuly asi 2 minuty a já jsem s hrůzou zjistil, že mám u své partie na posledních 15 tahů už pouze minutu. Rekonstrukci si tak chlapci spolu s domácím kapitánem udělali sami a zjistili, že je vše v pořádku a v partii se mohlo pokračovat. David měl o figuru víc, jenže soupeřův pěšec nezadržitelně směřoval do dámy. Poslední, kdo ještě hrál byl Filip (6.), který měl v koncovce o pěšce méně, ale zajímavé útočné možnosti. Má partie byl boj o přežití, zda stihnu udělat všechny tahy do časovky. To se mi povedlo. Ale nevšiml jsem si, že se mezitím soupeř dostal do stejné časovky a ve 40. tahu mu spadl praporek. Já už mezitím potáhl 41. tah a vzápětí mi spadl také praporek. V této chvíli jsem už nemohl reklamovat výhru na čas, a musel jsem začít přemýšlet jak zachránit partii, v které jsem už v časovce ztratil kvalitu. Vymyslel jsem zjednodušení pozice a remízu opakováním tahů. Touto půlkou jsem se dostali do vedení 4,5: 1,5. David s figurou víc nabízel remízu. Soupeř odmítal a nakonec musel David obětovat figuru a věž a přejít do koncovky střelce a 4 pěšců proti věži a 3 pěšcům. Těžká koncovka a zřejmě remízová, ale David měl o hodinu méně. Podobná situace byla u Filipa. Ten už se v prohrané koncovce mohl jen snažit vyhrát na čas. Obě partie skončily skoro současně až o půl třetí. Davidovi nakonec soupeř remízu přijal a Filip se musel v bezvýchodné pozici vzdát. Zápas jsme tak vyhráli 5:3 a uhájili tak v tabulce 6. místo. Chtěl bych dnes vyzvednout všechny tři nejmladší hráče. Tomáše za to, že hrál velmi ukázněně a v prakticky celé partii měl navrch. Filipa a Davida jak výborně zvládli nejdelší partie zápasu, a jak potrápili své zkušenější soupeře.

1 komentář:

  1. Není mi jasné, že když hraju já, tak proč to není optimální sestava. mm

    OdpovědětVymazat