pondělí 3. listopadu 2014

2. liga: Caissa Pivovar Dalešice - Postoupky A 5 - 3

K prvnímu kolu 2. ligy jsme se vydali do Třebíče. Byl to náš letos nejvzdálenější výjezd. A zatímco osádka prvního auta (Bačák, Palášek, Dungl a Večeřa) usedala k partiím, druhé auto bloudilo. Z ohlášených 10 kilometrů se vyklubala půlhodina, což se projevilo na hodinách. To jsme ještě nevěděli, že první auto uhraje jen půlbod... Že bychom příště jezdili pozdě rovnou všichni? Místní celek se po loňské sezóně vzdal 1. ligy a tým opustily největší hvězdy. Přesto byli domácí favority, také díky tomu, že nastoupili v základní sestavě.

Partie popíšu postupně po šachovnicích. Marťa Dvořák v zahájení vyrovnal a po výměně soupeřova střelce za svého jezdce stál nejspíš i mírně lépe. Partii rozhodla taktika a přesná technika - soupeř přehlédl obrat, kterým Marťa získal dvě figury za věž. Následovala dlouhá koncovka, dohrávaná za již rozhodnutého stavu, ve které Marťa výhodu přesně zrealizoval. Marťa Bačák postavil "zavřenou sicilku" a ani mu nevadilo, že soupeř neměl nataženo c5. Ve složité zavřené pozici stál lépe, nenašel však cestu k výhodě a přehlédl překvapivý dvojúder soupeře na královské křídlo a centrálního pěšce, po kterém už asi nebylo obrany. Ondra Karlík se v caro-kannu dostal do pasivní připrohrané pozice. Soupeřka nezahrála nejpřesněji, přesto asi stála na výhru. Ondra však správně pozici zkomplikoval - a pak jsem až viděl, že se soupeřka zachraňovala věčným šachem. Romča odehrál hezkou partii. Ostrou variantu zahájení znal dál a lépe než soupeř, dostal se do výhody - a když soupeř před možností trpět s pěšcem víc upřednostnil možnost prostě jen trpět, Romča jej postupně umačkal.

Na prvních čtyřech šachovnicích, kde jsme nebyli favority, jsme vyhráli. Na zadních šachovnicích bylo hůř. Pavlově partii jsem moc nerozuměl a v hospodě se nerozebírala. Vypadalo to, že Pavel zvolil v sicilské útok na královském křídle, ale nevydrželo mu centrum, kde soupeř prorazil a jeho pozice skončila v troskách. Honza soupeře přehrál a stál hezky z pěšcem více. Spotřeboval ale hodně času, soupeř za pěšce našel kompenzaci v podobě absence souhry Honzových figur - a nakonec rozhodl postup volného soupeřova pěšce, kterému Honza nedokázal čelit. jsem v zahájení vyrovnal, na což soupeř zareagoval "zoufalou" obětí pěšce. Taktiky tam bylo mnohem více, než jsme oba viděli a asi i mysleli, na konec jsme nedohlédli ani jeden. Nakonec jsem měl dámu a pěšce za věž a dvě figury (myslel jsem si, že jednu z nich dobudu - kritická chyba v propočtu). Pozice byla oboustranně plná možností, ve kterých jsem se však nezorientoval a ztratil materiál. Večis vymyslel ve skandinávce extravagantní plán s postupem b-pěšce a pochybnou účelností. Pozice se chýlila do koncovky horší pro něj, a tak jsem mu v situaci, kdy nebylo jasné, jak se bude zápas vyvíjet, schválil remis.

Zápas hodnotím jako nepovedený a s předvedenou hrou spokojen nejsem - podobné výpadky na zadních šachovnicích se stávat nesmí. Navíc úroveň partií výsledkům zcela odpovídala. Pochvalu zaslouží hezké výhry Marti a Romči. Zatímco na šachovnicích nás domácí porazili, v kvalitě záchodů vyhrávají nad Třebíčí Postoupky (a kdo byl u nás v zimě, asi tuší, jak vysoko je posazena laťka). Po zápase jsme u svíčkové rozebrali většinu partií, tak to má být. Za dva týdny, snad ve větší formě, doma přivítáme Zlín B.

ŠK Caissa Pivovar DalešiceSokol Postoupky
Buchníček Petr (Z)2318F0-12225FDvořák Martin (Z H)
Bednář Jaromír (Z C)2249F1-02138FBačák Martin (Z )
Kulovaná Eva (Z)2255F½-½2138FKarlík Ondřej (Z H)
Lednický Martin (Z C)2269F0-12119FBrázdil Roman (Z)
Walek Petr (Z)2080F1-02100FNavrátilík Pavel (Z)
Tesař Jan (Z)2073F1-01956FPalášek Jan (Z)
Bradáč Roman (Z)2041F1-02105FDungl Martin (Z)
Sládek Vladislav (Z H)1996F½-½2025FVečeřa Petr

5:3

Martin Dungl

3 komentáře:

  1. Byl to docela smutný zápas, zaslouženě prohraný. Samotný tah b4 u mě nebyl nijak světoborný, ale myšlenku to mělo a motor potvrdil že jsem výhodu udržel (soupeř nehrál nejpřesněji ale ani já ne). Bohužel v pozici která vznikla a byla za mě lepší bylo hodně těžké výhodu udržet a s časem který mi zbyl se mi to nepovedlo. Koncovka byla podle motoru pořád mírně lepší za mě. Škoda no tak snad příště zabojujeme!

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, protože prohrát na posledních deskách 0,5:3,5 je hrozný. To se nesmí stávat.

    OdpovědětVymazat
  3. přesně tak, přitom vzadu jsem si myslel, že budeme hlavně bodovat.
    Večis: Neviděl jsem tvůj rozbor, ale z toho co jsem viděl během zápasů mi to přišlo bez nějakého účelného plánů. Ale nevím.
    Martin Dvořák

    OdpovědětVymazat