pondělí 16. listopadu 2009

Postoupky "C" - MKS Holešov "C" (4,5:3,5)

Po neúspěšných dvou kolech, které nám nepřinesly žádné body, jsme nastoupili s ambicemi na výhru. Do zápasu konečně nastoupil náš druhý nejlepší hráč (tedy pokud budeme kvalitu hráčů hodnotit podle pořadí jak jsou nasazení :-) ) Látal Stanislav. Bohužel však jen nahradil dalšího kvalitního hráče Zdeňka Prokopce, který hrát nechtěl/nemohl. Na zápas opět nenastoupil Petr Staněk. A tak jsem musel povolat do boje náhradníky: Vašinu Františka (prakticky hráč základní sestavy) a Milana Ladického. Tedy sestava nakonec vypadala takhle: 1. Honza Palášek, 2. Látal Stanislav, 3. Jindra Ryšavý, 4. Roman Zajíček, 5. Lanč Jan, 6. Bouda Miloslav, 7. Vašina František, 8. Ladický Milan.

Jak tedy zápas probíhal? Zpočátku nám náš plán na vítězství moc nevycházel. Nejsem si přesně jistý, kdo jak končil po sobě s partiemi (sám jsem měl dost práce se soupeřem), ale událo se to zhruba takhle: Mezi prvními, kdo dohráli byl pan Bouda, který svého silného soupeře nezvládl a podlehl. 0-1. Poté následovala remíza pana Vašiny 0.5-1,5. Honza na první šachovnici také prohrál 0,5-2,5. Pak následovaly další dvě remízy. Pan Lanč i přes moje doporučení, aby pokračoval, protože stav nebyl příznivý uremízoval svou pozici. Milan Ladický také remizoval, což mě mile překvapilo, protože se jeho partije nevyvíjela nejlíp. A tak podržel stále naše šance na výhru. 1,5-3,5. Nyní zůstali už jen 3 partie rozehrané a tak jsem kapitánský zavelel: „Už žádné remízy!" a sám jsem šel svým hráčům příkladem. Můj soupeř se zpočátku držel, ale kvalita hráčů se projevila ve střední hře, kdy se můj soupeř nedokázal plně soustředit a přehlédl pěšce, který rozhodl. 2,5-3,5. Pan Látal, jakožto zkušený hráč, svého soupeře taktéž udolal. Skóre bylo srovnáno 3,5-3,5. A poslední partie byla stále nerozhodná, co víc Jindra měl nůž na krku. Dva otevřené sloupce před králem, kde jeho soupeř za pomoci dvou věží a dámy útočil a ještě k tomu byl v časové tísni. Avšak Jindra k mé radosti zvládl vše na 1, což nám k mé radosti přineslo vítězství 4,5-3,5.

S pozdravem Roman Zajíček Kapitán družstva „C"

Žádné komentáře:

Okomentovat