pondělí 23. listopadu 2009

RS 3. kolo Junior Postoupky - MKS Holešov D (1:7)

Ve třetím kole jsme opět výrazně zamíchali sestavou a proti zkušenému soupeři nastoupila tato sestava. 1. já, 2. Milan Ladický, 3. Míša Richter, 4. Pepa Indra, 5. Marek Šimčák, 6. Julča Šimčáková, 7. Mirek Rakušan, 8. Filip Zavadil.

Utkání probíhalo asi následujícím způsobem. V první hodině zápasu vypadaly naše partie velmi uspokojivě. Na první jsem soupeře zatlačil do těžké defenzivy, Milan stál velmi stabilně, Michael stál dobře, Pepa stál hodně podezřele, protože zapomněl udělat rošádu. Marek stál velmi aktivně, Julča svého soupeře pěkně tlačila a stála skvěle. Mirek udržel ze zahájení pěšce navíc a stál také výborně. Filip zahájení odehrál hodně rychle. Soupeř se zamyslel asi na půl hodiny, pak zahrál pár rychlých tahů. Filip se nenechal v rychlosti zahanbit, čímž ihned ztratil dámu a prohrál. Záhy vyrovnal Míša (3.), když soupeři dal nečekaně snadno mat. Mezitím už stál Pepa na prohru a mně se povedlo nekorektně obětovat figuru a stál jsem na prohru. Julinka zrychlila hru, své výborné figury nemilosrdně vyměnila za soupeřovy špatné a najednou tu byla vyrovnaná koncovka. Soupeř nabídku remízy odmítl. V koncovce zahrála Julča velmi špatně, ztratila nejdřív pěšce a potom i věž a prohrála. Mezitím podlehl i Pepa a stav už byl 1:3. Přesto to stále nebyl ztracený zápas. Nezkušenost družstva se ovšem projevila, když nejdříve Mirek (7.), v koncovce s pěšcem víc, dokázal prohrát (1:4). Zbývající tři partie opět nevypadaly špatně. Můj soupeř zahrál nepřesně a tak se mi podařilo dostat se ke krásnému útoku. Milánek se zkusil zeptat, zda může nabídnout remízu, což jsem se slovy “ještě je brzo dávat to za remízu”, odmítl. Milan se ovšem hned v dalším tahu rozhodl k aktivnímu postupu v centru, který ovšem vynuceně vedl ke ztrátě figury a také partie. Marek ve výrazně lepší koncovce, jaksi zapomněl, že existuje nějaký podivný tah, jménem braní mimochodem a také on musel kapitulovat. Mně se mezitím nepodařilo nalézt správný postup k vítězství a ve vrcholné časové tísni (zbyla 1 vteřina na hodinách) i udělat rozhodující chybu. Pak už se nedalo v partii pokračovat.

Výsledek sice neodpovídá průběhu, ale tentokrát jsme si v žádném případě nezasloužili vyhrát, protože byli soupeři lepší. Příště doufám, že si naše mladé družstvo spraví pošramocenou reputaci.

V. Opluštil

2 komentáře: