pondělí 10. prosince 2012

1.liga dorostu v Českém Těšíně

V sobotu 8. 12. jsme vyrazili na 1. ligu dorostu do Českého Těšína. Sestavu jsme měli oslabenou o Filipa Zavadila, kterého ale báječně nahradil Tomáš Pecháček. Sestava tedy byla: Honza Netušil, Mirek Rakušan, Míša Scheichenost, David Opluštil, Julča Šimčáková a Tomáš Pecháček.Po hledání hrací místnosti jsme dojeli na místo určené, jenom o 10min později. Přivítalo nás, podle mého názoru, né moc pěkné prostředí.(ještě se o tom zmíním)
1. Zápas jsme sehráli s TJ Ostravou. Zápas se vyvíjel velmi příjemně po necelé hodince, kdy Míša vyloženě smetl svoji soupeřku. Na ostatních šachovnicích jsme stáli lépe, kromě Tomáše Pecháčka, který stál hůř. Po chvíli za mnou došel Tomáš, že mu soupeř nabídl remízu. Po zhodnocení ostatních partií a jeho partie (už nestal tak špatně, přeci jenom soupeř měl poziční výhodu dvojici střelců.) jsem odsouhlasil remízu. Právě se mi nabil notebook a mohl jsem si číst nějaké únavné věty na pondělní zkoušku. Po občasných kontrolách stavu na různých šachovnicích, jsem usoudil, že každý stojí lépe. Za nedlouho, za mnou došla Julča jestli může dát remízu. I když bylo jasné, že po remíze zápas vyhrajeme, tak jsem ji remízu zamítl, protože soupeř měl krále ve střední hře na poli e5. Julča se tedy zamyslela a vymyslela mat, tedy 2,5:0,5. Dále dohrál Mirek, který  na svého soupeře zaútočil a ošidil. Měl dámu, proti S+V. Stav se 3,5:0,5. Postupně dohráli David, který přešel do lepší koncovky, kde dokázal, že je silnější hráč než jeho soupeř, a Honza, který taky měl dámu proti S+V. Konečný výsledek 5,5:0,5 není špatný.
Následoval 2. zápas proti Orlové. Po půlhodinovém podívání na partie, stál Tomáš na výhru, Julča hůř, David svého soupeře tlačil, Míša vyrovnaně, Mirek vyrovnaně a Honza byl pod tlakem. Tomáš nakonec svému soupeři vše vzal a zaslouženě vyhrál, bohužel na můj vkus hrál neustále moc rychle. Vedeme 1:0. Honzova pozice se neustále zhoršuje a je už otázkou času, kdy bude muset rezignovat. David získal pěšce a přešel do věžovky. Julča stála hůř a velice zvláště stavěla figurky. Míša mě neustále žadonil o remízu, až jsem už chtěl, možná i byl, hnusný, zlý a přísný na něho. Následovala klíčová chvilka, kdy Míša nakonec vyhrál a Mirek zahrál pár šablonovitých tahů bez plánu a z lepší, troufnu si říct i vyhrané, přešel do prohry. Právě tento bod nám chyběl. Julča brzy prohrála a jako poslední válčil v těžké věžovce David výhru. Nakonec to skončilo remízou. Rozhodně jsem nic Davidovi nevyčítal, protože to nebylo vůbec lehké. Zápas tedy skončil prohrou 3,5:2,5 a pan Makovička se mohl hlasitě radovat.
Myslím, si že tým odvedl průměrný výkon. Prakticky o postup se nebojuje a zachránit bychom se samozřejmě měli, tak jsem na ně nevyvíjel žádný přehnaný tlak.
Tak a nyní bych se zpět vrátil k organizaci a prostředí. Nebyl jsem sám, komu se prostředí v Českém Těšíně nelíbilo. I pan Kopec z TJ Ostrava si stěžoval. Byly tam 4 družstva, tedy 24 hráčů+ nějaký doprovod, počítejme zhruba dalších 8 lidi. Dohromady 32 lidi na jeden záchod, který byl společný, jak pro dívky, tak pro chlapce. Stav záchodu vypadal tak, že jsem měl chuť chodit ven. Špinavo a mokro nevystihuji ten hnus! Hrací místnost byla jedna místnost, kde si doprovod prakticky nemohl nikde sednout, či povídat. Když si chtěl popovídat, tak musel jít ven z místnosti, tedy tam kde se vůbec netopilo. A absolutní vrchol, podlé mého názoru, je ten, že děcka nedostali kopii, ale museli partie přepisovat. Nechápu tento smysl, myslel jsem, že 1. liga je prestižní soutěž. Jako domácí proti Tj Ostava naši hráči museli tedy přepisovat partie, ale proti Orlové jsem řekl p. Makovičkovi, že nic přepisovat nebudou. Nejsme 100 let za opicemi a dávat kopie partiářů tolik peněz nestojí. Nakonec já i p. Kopec jsme si trochu postěžovali hlavnímu šéfovi Orlové, který došel na konci sobotního šachového dne.
Martin Dvořák

Žádné komentáře:

Okomentovat