pondělí 3. prosince 2012

2. liga: Postoupky A - Slovan Havířov 4.5 - 3.5

Ligový podzim se nese v rytmu monotónní básničky:

Ostrava venku,
Havířov doma.
Ostrava venku,
a kdo uhodne verš?

Jen pro doplnění, soupeře a destinaci, čekající nás za dva týdny, taky není tak těžké uhodnout ;-). Soupeř, tým Slovanu Havířov, měl stejně jako my předzápasovou bilanci dvou remíz a jedné výhry. Nastoupili jsme v základní sestavě. Soupeři chyběl IM Langner (1), hrající extraligu, kromě něj však nastoupili (s jednou výjimkou) v ratingově nejsilnější sestavě. Pan Řezníček, hrající na 8. šachovnici Havířova, je na vozíku, a tak se partie Řezníček Večeřa hrála nestandardně dole pod schody, nikdo s tím však neměl problém. Chvíli po desáté se začalo.

Můj soupeř hrál rychle a už v zahájení se do mě pustil, takže jsem neměl moc času sledovat ostatní desky. Na 8. šachovnici byl Večis donucen asi po dvou hodinách opakovat tahy, jinak by stál hůř. Soupeř asi bojovat moc nechtěl, takže se mohl psát první výsledek. Na ostatních šachovnicích to vypadalo asi následovně: Marťa - asi vyrovnaná pozice, horší čas, schválil jsem, aby nabídl remízu. Jarda - pěšec míň. Ondra - aktivní pozice a výrazně lepší čas (soupeř už byl v časovce). Marťa - málo prostoru a čelil dvojici střelců. Roman - pěšec víc a masa pěšců, kteří se nezadržitelně valili do dámy. Pavel - opačné rošády a Pavel se snažil vytvářet aktivitu. Já - nestejní střelci, figurová hra, šlo to, kdo udělá největší nepřesnost.

Chvíli před časovkami remizoval Marťa Dvořák - když začínal mít soupeř aktivitu, vyměnil mu Marťa figurky. Po mazáckém výkonu pak vyhrál Roman. Soupeře přehrál už v zahájení, ten pak sice dal pěšce, ale to mu vůbec nepomohlo. V koncovce těžkých figur si Roman mohl postavit i více než jednu dámu ;-). Romana doplnil Ondra - v soupeřově těžké časovce (hrál na půlminutě snad od 20. tahu?!) obětoval figuru za dva pěšce a útok. Oběť snad nebyla úplně korektní, ale čas je jeden ze zásadních faktorů hry - proto byla zcela správná. Soupeř se včas nezorientoval a dostal mat. Svou první prohru v sezóně zaznamenal Pavel - soupeř na jeho úder na křídle zareagoval v centru, zcela podle pouček. Pavel musel měnit a v koncovce mu zbyli špatný střelec, špatný kůň a špatný král, což soupeř potrestal. Před časovou kontrolou jsem dohrál i já - po taktických zápletkách, kdy by se našla jistě vylepšení za obě strany, jsem skončil s dámou, věží, dvěma figurami a pěšcem proti dámě, věži, střelci a čtyřem pěšcům. Ne že by byla pozice objektivně kdovíjak špatná, ale rozhodně byla za mě těžší než za soupeře - můj král byl pod palbou a po výměně dam bych v koncovce taky úpěl. Když do rovnice zahrnu ještě svůj a soupeřův čas (2 versus 40 minut / 10 tahů) a stav zápasu, bral jsem nabídku remízy jen jako takový mírně neslušný fór. O to víc mě překvapilo, když ji pan Kaminský asi po 15-minutovém přemýšlení vzal, protože údajně nevěděl, co má hrát (ano, vynucený mat nedával a dámu taky nezískával... ). Až pak jsem zjistil, že se jedná o velmi remízového hráče.

Vedeme 3.5 - 2.5, je po časovkách a hrají Jarda (2) a Marťa (4). Marťa ve střední hře a na začátku koncovky trpěl, když se ale jeho soupeř dobrovolně vzdal dvojice střelců za to, aby zafixoval slabého, avšak nedobytného pěšce, vypadalo to již docela dobře. Nakonec věžovka a remis. Jarda stál ve střední hře jistě na prohru, ale podařilo se mu převést partii do koncovky nestejnopolných střelců. A ani převaha dvou pěšců soupeřovi nestačila k vítězství. 4.5 - 3.5 a body zůstaly doma.

Co říci závěrem? Po smolném zápase s Baníkem Havířov se nám tentokrát štěstí naklonilo i v domácím prostředí. Jarda, Marťa B. a já jsme s přispěním soupeřů udrželi horší pozice, a tak rozhodly dvě výhry skvěle hrajících Ondry a Romana. Opět jsme hráli jako tým a jako tým pak vše rozebrali. Sezóna je rozehraná slušně - od prvního místa nás dělí jen skóre. Tabulka je však taky nebývale vyrovnaná - od předposledního místa nás pro změnu dělí jen čtyři body.

Sokol Postoupky - TJ Slovan Havířov
Dvořák Martin 2186F ½ - ½ 2302F Zabystrzan Pavel
Sháněl Jaroslav 2178F ½ - ½ 2131F Szotkowski Jakub
Karlík Ondřej 2111F 1 - 0 2135F Melzer Patrik
Bačák Martin 2103F ½ - ½ 2136F Pacl Václav
Brázdil Roman 2108F 1 - 0 2018F Kubeczka Aleš
Navrátilík Pavel 2106F 0 - 1 1902F Valenčík Jozef
Dungl Martin 2016F ½ - ½ 2108F Kaminský Rudolf
Večeřa Petr 2028F ½ - ½ 2111F Řezníček Marcel
4½ : 3½

Martin Dungl

2 komentáře:

  1. Chcete-li si počíst, jak popsal zápas náš soupeř, je to tady:
    http://www.sachyslovan.cz/clanek/report-2-liga-f-sokol-postoupky-tj-slovan-havirov
    Objektivně napsáno, asi nelze nesouhlasit!

    OdpovědětVymazat