pondělí 18. dubna 2016

2. liga: Postoupky A - Český Těšín 3 - 5

V posledním kole letošní druholigové sezóny jsme doma přivítali nováčky soutěže z Českého Těšína. Bohužel, vzhledem k výpadkům v poslední době, bylo naším hlavním úspěchem, že se nás sešlo osm. Z toho jsme byli jen čtyři hráči základní sestavy. Se čtyřmi body na kontě jsme měli poslední místo jisté, hráli jsme tedy pouze o navrácení důstojnosti. Soupeř oproti tomu nutně potřeboval vyhrát, aby se zachránil (stačilo v libovolném poměru, ovšem jiný výsledek jim v podstatě zajišťoval sestup). Tomu odpovídala také sestava, karty tak byly rozdány jednoznačně.
Partie končily poměrně rychle. Brzy po zahájení se dostala do špatné pozice Julča (8). Její soupeř měl asi o 650 bodů vyšší rating a zázrak se nekonal. Julča nezvládla boj o centrum, tlak na její pozici se stupňoval a okolo poledne vyústil v její rozklad. Záhy po Julči prohrál Honza Netušil (6). Nepřesně hrajícího soupeře přehrál a získal pěšce. S využitím výhody však byl zcela bezradný. Poté si nepochopitelně otevřel královské křídlo proti bílým figurám a záhy stál na prohru. Po ztrátě dámy se vzdal. Myslím, že na výkonu se projevilo, že jsem Honzu k účasti přemluvil - sám hrát nechtěl. Doufám, že po skončení sezóny a maturitě se mu vrátí chuť do šachů a podobné pozice bude bez problémů vyhrávat. Ani jsem nedošel ke své partii a skládaly se figury také na 1. šachovnici - Romča remizoval. Po celou partii si udržoval výhodu bílých figur, která však nevyústila v nic většího. Při přechodu do koncovky soupeř remis odmítl, o několik tahů později však již neměl jak rozumně hrát o výhru. Jako čtvrtý do party dohrál Honza Palášek (4). V dračí variantě sicilky stál lépe a z pro mě nepochopitelných důvodů si nevzal zadarmo soupeřova pěšce f4. Namísto toho se stáhl do obrany. Přehlédl nato ztrátu pěšce, což v kombinaci s jeho prostorovou nevýhodou a nevýhodou dvou jezdců proti dvěma střelcům znamenalo prohranou pozici. Soupeř výhodu realizoval suverénně.
Prohrávali jsme 3.5-0.5 a dostali jsme nabídku na remízy na zbývajících šachovnicích. To jsem odmítl - zaprvé jsem sám stál na výhru a zadruhé jsem za dané situace nikomu nechtěl mluvit do partie. Zbylé partie však skončily rychlými remízami i tak. U Mary (5) to zcela odpovídalo pozici, ve které již neměl ani jeden ze soupeřů možnost aktivního pokračování. Peťa (7) stál lépe a dokonce získával pěšce, za kterého soupeř neměl dostatečnou kompenzaci, měl však výrazně výrazně horší čas (17 minut na 20 tahů) a ostatně i rating. Proto byla remíza pochopitelný výsledek. Marťa B. (2) soupeřku černými přehrál a získal pěšce, nedokázal však eliminovat její kompenzaci, spočívající v aktivní hře. Výsledná věžo-střelcová koncovka tak již asi byla objektivně remízová, Marťa navíc neměl motivaci pozici další hodiny lámat. Remis. Nejdéle se hrála moje (3) partie s Markem Kawulokem - poslední asi hodinu jsme byli v sokolovně sami. Soupeře jsem přehrál v zahájení, v 17. tahu jsem stál na výhru a ve 26. tahu jsem měl výhodu 7.5. Nekoncepční a nedůraznou hrou jsem však soupeře pustil k aktivitě spojené s obětí figury a nakonec jsem se musel přesnými tahy bránit jeho lavině tří spojených volných pěšců, podporovaných dvěma jezdci. To se mi nakonec podařilo (na výhru jsem, kupodivu, stál celou dobu) a vítězstvím jsem korigoval stav na 3-5 a osobní bilanci v této sezóně áčka na 50%.
Zápas to byl krátký a jednoznačný. Soupeři hráli nervózně a nepřesně (šachovnice 4 a 6), na nás to však s rezervou stačilo. Ve výsledku jsem rád, že se sympatický tým soupeře zachránil. Naše áčko padá do kraje, kde mu po letošních smutných druholigových výkonech bude lépe. Jednalo se také o můj poslední zápas roli kapitána. Zhodnocení celé sezóny přinesu v dalším článku nebo článcích.

Sokol PostoupkySlavoj Český Těšín
2157F
½
-
½
2255F
2085F
½
-
½
2157F
2087F
1
-
0
2142F
2057F
0
-
1
2140F
1907F
½
-
½
2103F
1886F
0
-
1
2087F
1715F
½
-
½
1990F
1488F
0
-
1
2129F
3
:
5

Martin Dungl

Žádné komentáře:

Okomentovat