neděle 23. ledna 2011

ZKS: Postoupky B – Staré Město F

Jedno auto Staroměšťanů dorazilo chvíli po deváté, druhá polovina nás ještě napínala. Nakonec dojeli všichni a to v základní sestavě (kromě poslední šachovnice). Naše naděje na slavné kontumační vítězství se tedy rozplynula. Za nás nastoupili: 1. Zdeněk Ševčík, 2. Jan Palášek, 3. Prokopec Zdeněk, 4. Zajíček Roman, 5. Štefek Jan, 6. Jindřich Ryšavý, 7. Marek Navrátil, 8. Jan Netušil.

Ze zahájení jsme všichni vyšli vyrovnaně. Měl jsem přesto z něčeho špatný pocit. Hlad jsem vyloučil krajícem chleba. Myslel jsem tedy, že to bude z nejasných prvních čtyř šachovnic. Omyl, byl to pocit z mé vlastní partie, což jsem vzápětí pocítil. Po odražení nejhoršího útoku v momentě, kdy jsem měl zvěčnit krále, jsem dostal záchvat blbosti. Takový, jaký by se měl vyskytnout maximálně nikdy za deset let. Soupeřce jsem věnoval jednotahově věž i s poslední řadou. Po třech hodinách jsme prohrávali 0-1. Jal jsem se tedy motivovat tým. Po větách typu „Jseš divnej, jdi pryč" jsem to radši vzdal.
Honza Netušil mě výsledkově následoval. Překlopil vyrovnanou pozici do horší a navrch ztratil dva pěšce (0-2).
Mara opět provedl odvážný (čti podivný) výpad věží na soupeřovu polovinu. Ta tam ovšem nebyla moc platná a s pěšcem méně mu nezbylo než, dle svého vyjádření, „skoro chytit dámu". To znamenalo honit dámu po dvou polích a remízu (0,5-2,5).
Zdeňa na první si zprvu nevěřil (resp. pravil, že hraje tak blbě, že už asi nenastoupí). Po zjednodušení pozice však získal centrální pěšce. Bránit dva volné spojené piky už soupeř nemohl (1,5-2,5).
Roman v koncovce ztratil pěšce a pokoušel se zabránil postupu volňáska krytého jezdcem. Bohužel se zázračná remíza nekonala (1,5-3,5).
Pan Štefek v průběhu hry přeskupil figury snad po celé šachovnici. Asi po pěti hodinách se jeho věže usadily na předposlední řadě s podporou dámou. Vražedná to kombinace pro soupeřova krále (2,5-3,5).
Honza Palášek většinu času dotahoval pozici s pěšcem méně. Dorážel na izoláka a koncovku sehrál bezchybně, čímž vybojoval remízu (3-4).
Zdeňa Prokopec se snažil zachránit výsledek už nějakou chvíli. Měl sice lepšího krále, ale do obrněné pěšcové struktury proniknout nemohl. Výměna pěšce nepomohla. Vyměnit dalšího také ne. Nakonec musel vyměnit i třetího a spokojit se s jediným zbylým pěšcem a králi v opozici. Remízou tak završil výsledek na 3,5-4,5.

Většina partií se dnes hrála neobvykle dlouho. To co jsem předvedl já, bude mít asi za následek, že se po úterním tréninku nevrátím živý. Naopak většina týmu předvedla velice bojovnou hru. V dalších kolech nás čekají soupeři ze středu tabulky, které bychom (pokud se dostaví štěstí) mohli porazit.

Jindra Ryšavý

4 komentáře:

  1. ahoj jen bych upravil svou partii: stál jsem dobře, pak líp, pak zdechle a pak jsem udělal výpad věží- ta mi tu remízu vybojovala!
    Mara

    OdpovědětVymazat
  2. Jindro už se těším:) dones něco na zub,ať nemusím moc řvat:D
    Martin

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že když prohrajeme se Starým městem F tak to jsme na tom špatně... :D

    F to už je hodně...

    Anonymní Honza N.

    OdpovědětVymazat
  4. hmm.. myslim, ze kdyz si toto myslis, tak si na tom spatne ty :-).. je trochu skoda, ze prohravame, ale vetsinou to je jen o fous.. jako ve Vlcnove..
    ja tam udelal krpu, pak jakz takz uhranou koncovku.. ale i v ni jsem mel spatny plan (teda aspon fritzovi se nelibil).. a jak dobre vidis, i Stare Mesto F melo docela vyrovnanou sestavu..

    Honza Palášek

    OdpovědětVymazat