středa 6. března 2013

2. liga: Orlová B - Postoupky A 5 - 3

V neděli nás čekal poslední výlet na severní Moravu do jediného českého města nad 10 000 obyvatel, které nemá osobní vlak (nákladní kupodivu ano). Do 30-tisícové Orlové. Tři z nás přesto jeli vlakem - na bohumínském nádraží jsme se chvíli před desátou sjeli Jarda ze Staráku, Pája z Přerova a já z Prahy a čekali jsme na odvoz. Známá modrá felicia zastavila uprostřed silnice, vyběhl Marťa a volal "Dejte mi 10Kč na hajzl a přeparkujte auto, já už to nevydržím." Do Orlové se jede po hezké silnici, Marťa (snad díky získané dobré náladě) přesto zvolil polňačku. V 10.10 jsme byli na místě a mohlo se začít hrát (malý posun začátku byl domluvený).
Sestavy obou týmů byly značně oslabeny - nám ani soupeři už o nic nešlo. Nám chyběl po 53 zápasech bez vynechání, poprvé od 20.4.2008, Marťa Dvořák. Kromě toho nehráli ani Ondra a první náhradník Mara - ten jel na důležitější zápas do Vlčnova. Takže jsme nastoupili v sestavě Sháněl, Bačák, Brázdil, Navrátilík, Dungl, Večeřa, Hlaváček, Tomečková. Orlová sice nastoupila taky v oslabené sestavě, přesto však byla jasným favoritem. Hrací místnost byla plná trofejí a medailí (pravda, některé byly typu "za druhé místo týmu Orlové F v regionálním přeboru) a zápas byl přenášený on-line, takže prostředí bylo více než důstojné. 

Partie dnes popíšu spíše stručně - něco ke svým partiím můžete připsat do komentářů. Rychle, jak je jeho zvykem, dohrál Pája (7). V divoké partii se lépe zorientoval jeho soupeř, tak z toho byla porážka. Ve 40. tahu musel kapitulovat Jarda (1) - soupeře údajně nejprve přehrál, pak ale udělal nějaké chyby a prohrál. Na ukončení třetí partie se čekalo velmi dlouho, skoro až do závěrečných časovek. Partie byla Romčova (3) a skončila remízou - Romča sice získal pěšce, v koncovce věží a nestejnopolných střelců však byla výhoda nerealizovatelná. V rychlém sledu jsme dohráli já (5), Večis (6) a Aneta (8). Já jsem tahal černými zavřenou pozici a i když se mi zdálo, že jsem ze zahájení vyšel dobře, začal mě soupeř postupně přehrávat, a tak jsem raději zvolil přechod do stísněné koncovky s jasnou snahou o remízu (ani nevím, kde jsem to ve střední hře pokazil). Pak jsem však (v i tak těžké pozici) přehlédl obrat vedoucí ke ztrátě pěšce a ačkoliv jsem se ještě snažil kousat, soupeř hrál přesně a výhru nepustil. Večis stál hezky, měl pěšce víc, ale ve věžovce pravděpodobně někde vypustil výhru (ať mě opraví, pokud tam vůbec nebyla). Remis. Aneta stála dobře, pozice se zjednodušila do vyrovnané koncovky těžkých figur, a zde přehlédla dvoutahovou ztrátu pěšce. V dámské koncovce se bránila velmi srdnatě a dlouho, soupeř ji však přehrál, získal pěšce dalšího a po dobrém technickém výkonu vyhrál. 5-1 pro Orlovou. Výsledek korigoval Marťa Bačák (2). Soupeři někde ukořistil dva pěšce a v koncovce nestejnopolných střelců nezaváhal. Jako poslední dohrával Pavel. V divoké partii stál nejprve dost podezřele, pak vyrovnaně, pak v koncovce obětoval figuru za tři pěšce a mašíroval k poli proměny. Nevím, zda to už bylo vyhrané, každopádně ale soupeře donutil k oběti figury za jednoho z pěšců a se dvěma pěšci více už to vyhrané bylo určitě. Pavel nezaváhal a výsledek usměrnil na přijatelných 5-3.

Mohli jsme uhrát víc, pro soupeře však rozhodly zkušenosti a větší přesnost - tak by šel zápas shrnout. Zápas byl z naší strany poznamenán oslabením sestavy a faktem, že mně a Jardovi se příliš nedaří. Dobré výkony Marti, Pavla, Romči a Večise tak nestačily. Na druhé straně prohra 5-3 s Orlovou určitě není ostuda.


SK Slavia Orlová "B"Sokol Postoupky
Mrázek Lumír2201F1-02178FSháněl Jaroslav (H)
Kuboš Rostislav (V)2215F0-12103FBačák Martin
Polok Kacper (C)2163F½-½2108FBrázdil Roman
Hrtánek Jiří2088F0-12106FNavrátilík Pavel
Kawulok Marek2057F1-02016FDungl Martin
Sieber Martin2016F½-½2028FVečeřa Petr
Trombík Karel2044F1-01914FHlaváček Pavel
Luczyk Petr1859F1-01789FTomečková Aneta
5:3

Martin Dungl

3 komentáře:

  1. Výhra tam byla dlouho před věžovkou, tam si myslím že to byla už remiz, jen sem skoušel finty ale o výsledku bylo už rozhodnuto. V kritické pozici sem byl já i soupeř v časovce, tak sem zvolil bezpečnější variantu, kde jsem věděl že neprohraju, než ostřejší a nejspíš vyhranou.

    OdpovědětVymazat
  2. Opět si myslím že jsme na nějaké zápasové body měli, jenže lepší pozice jsme v případě Romana a Večise jenom remizovali a u Jardy a Anet dokonce prohráli. Každopádně ze zápasu bylo cítit že už skoro o nic nejde a tak se musím trochu sobecky přiznat, že tentokrát radost nad mojí výhrou převážila smutek nad celkovou prohrou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jinak on-line přenos, malebnost nádražní toalety v Bohumíně a westernová vložka po cestě byly super. Co se mi už líbilo o dost míň byl počet dvaadvaceti tahů v jednom sloupečku vedoucí k tomu, že jsem blical do 44. tahu. Ale to je ještě ta lepší varianta, kdyby jich bylo ve sloupci jen 19, prohrál bych nejspíš na čas...

    OdpovědětVymazat