neděle 3. března 2013

RS KM: Postoupky D – Morkovice B – kolo poslední

Dnešní článek bude stručný. (-konec stručné části informující o stručnosti-)


Tadeáš Šruc soupeře zastrašil, že vůbec nedojel. Pavlík Opluštil se ani nenapil čaje a už mi mával partiářem – 2-0.

Další pořadí nevím. Pavel Večeřa zapomněl na věžku, jenže soupeř ne, tak mu ji vzal. Pan Bouda kdesi vlezl do vidliček. 2-2. Pro Laďu: na schůzi sokolstva p. Bouda půjde.

Miloš Kucián se dostal do pěšcovky, tu dal za remízu. Při rozboru mi přišlo riskantní pokračování lepší až vyhrané, ale Miloš není Rybka, aby viděl za tři rohy.

Martin Medek měl pěšce míň za trošku aktivnější figurky, též to dal za remiz – 3-3.

Tomáš Pecháček vůbec nevím, na co dojel.

Mně visela dva tahy dvojtahově figura, ani jeden jsme to neviděli. V koncovce mi všechno krásně vyšlo, zabednil jsem krále mezi pěšci a zmatil. Tedy remíza 4-4. A kdyby měl soupeř na první slabší brýle, měl bych teď náhradní. Že je má tlusté, tak jsem za ním vyběhl a vrátil mu je.


Hodnotit sezónu nebudu, z pohledu týmu v RS to je zbytečné. Co se hráčů týče, tak rozebírat dospěláky (kteří většinou podávají stejné výkony posledních x let) je taky nesmysl. (-konec nehodnotící části-)


No, podívat se na děcka by smysl mělo, ale nebyl jsem všech zápasech a musel bych si něco vymyslet.

Jenom obecně o dvou věcech: předpokládám, že ti, kdo hráli zbrkle v Déčku to dělají i jinde a ví se to. Tedy: nehrajte zbrkle, je to zbrklé. Soupeřům se stačí akorát zamyslet a mají vás na lopatě, což je škoda.

A nebojte se vlka nic – dospělí jsou zpravidla úplně stejně k poražení, jako vaši vrstevníci, jenom mají větší ramena a šedivější vlasy. Ale to jim v šachách nemůže pomoct – kdo si to uvědomí, tomu se hraje mnohem lehčeji. Tedy hrr na ně! (-konec mohutně poučné části-)


Další věc je, že chci poděkovat těm, kteří se mnou spolupracovali v průběhu této divácky zcela nezajímavé, leč (minimálně pro děcka) hráčsky přínosné soutěže– sezóna byla více méně bezproblémová (snad i z mé strany, to neposoudím). Toš díky – řidičům a spol.


Poslední věc je, že příští rok vám bude kapitánovat někdo jiný (malej Večis už je dost velkej?). Já si dám minimálně od nedělních soutěží pohov, bo mě šachy začaly spíš omezovat a přestaly mě těšit. Ale na vánoční fotbálek zajdu :-). No a buď s tím pak seknu úplně nebo se mi zasteskne po malých figurkách na šachovnici a velkých figurách našeho skvělém klubu. Toš tak. (-konec prognosticko-věštecké části-)


Jindra Ryšavý (-konec podpisové části-)



1 komentář: