pondělí 13. ledna 2014

5.kolo Sokol Morkovice- Sokol Postoupky C 4,5:3,5

5. kolo Sokol Morkovice „A“ – Sokol Postoupky „C“ 4,5 : 3,5 s přívlastkem „jako na houpačce, ale zase bez bodů“
Na tento zápas jsme se připravovali se záměrem uhrát solidní a tudíž bodově ohodnocený výsledek. Tomu odpovídala i původní, silná sestava, kde se počítalo s hráči, kteří jsou uvedeni na soupisce na 1.  – 5. místě a dále pak by hráli Pavel Večeřa, Julie Šimčáková a Filip Zavadil. Když jsem v pátek před zápasem potvrdil tuto sestavu, volal Zdeněk Prokopec, že je nemocný. Nemohl hrát ani náhradník Marek Šimčák, ani Ondra Piskač, který by sestavu vhodně doplnil. Byl jsem nakonec rád, že roli na poslední chvíli zařazeného hráče vzal Marián Tomeček. Takže sestava byla následující: Michal Scheichenost, Miloš Kucián, Honza Štefek, Mirek Kunc, Marián Tomeček, Pavel Večeřa, Julie Šimčáková a Filip Zavadil.
Zatímco naše „béčko“ má svoji Adélku, my máme hrající Julinku, která brzy po zahájení zápasu zapsala první veledůležitý bod, vedli jsme 0 : 1. Ve vyrovnané pozici pak dělil body na 4. šachovnici Mirek Kunc, vedli jsme 0,5 : 1,5. Já jsem nastupoval proti relativně silnému Petrovi Štolfovi, který měl po čtyřech kolech 3,5 bodu ze čtyř partií a navíc jsem hrál opět s černými. Ve své páté partii RP jsem počtvrté hrál černými. Petr mi zahrál v sicilské ve 2. tahu f4, naštěstí jsem byl na tuto možnost připraven a podařilo se mi eliminovat hru bílých figur. Po mém 17. tahu jsem stál už lépe. Leč nemám odvahu Martina Bačáka (viz postoupecký blog, zápas Zlínterm – Postoupky „B“) a když mi byla nabídnuta remíza, přijal jsem ji. Zdaleka více umu předvedl na 2.  šachovnici Miloš Kucián, když uplatnil převahu pěšce k výhře a to jsme už vedli 1 : 3! Na ostatních šachovnicích to vypadalo celkem vyrovnaně, jen Filip ztrácel nečekaně figuru. Celý bod jsme „ztratili“ na 6. šachovnici, po prohře Pavla Večeři, ale stále jsme vedli 2 : 3. Filip nečekaně získal figuru soupeře zpět a měl dokonce pěšce navíc s dobrou možností v koncovce. V této fázi zápasu se zcela reálně rýsovala naše možná výhra s družstvem Morkovic. Marián Tomeček ztratil dva pěšce a soupeř ho zatlačil do těžké defenzívy. Na 1. šachovnici se mezitím soupeři rozešli smírně, stále jsme vedli 2,5 : 3,5. Výkon Michala Scheichenosta proti Jardovi Trávníčkovi byl opravdu pěkný. Bohužel poslední dvě partie otočily celkový výsledek v náš neprospěch. Nejdříve podle předpokladů prohrál Marián Tomeček na 5. šachovnici a také Filip Zavadil nešťastně sehrál koncovku a partii prohrál. Byla to první Filipova prohra v této soutěži. Celkový výsledek 3,5 : 4,5 v náš neprospěch neodpovídá průběhu celého zápasu, podle mého názoru nám chybělo malinko štěstí a některým hráčům více trpělivosti a odvahy. Máme ale tým s mnoha mladými hráči, jejichž výkonnost je na vzestupu a to se zúročí v dalších zápasech. Všem hráčům bez výjimky děkuji za předvedený výkon a reprezentaci našeho družstva.
I přes nejtěsnější prohru jsme v tabulce „poskočili“ o jedno místo před Zborovice. V dalším zápase nás čekají Lutopecny, které značně sestavu posílily. Pochopitelně věříme v záchranu, máme před sebou šachové týmy, které jsou k poražení.

Honza Štefek

2 komentáře:

  1. Škoda že se prohrálo. Podobně dopadlo minulý týden "E" proti Morkovicím "B". Zřejmě slušný oddíl.

    OdpovědětVymazat