pondělí 27. ledna 2014

6.kolo RPKM Sokol Postoupky C- Lutopecny 5:3

Týden před zápasem to s naší sestavou vypadalo „všelijak“ a já jsem tak pomalu přestával věřit tomu, že se konečně doma dočkáme tolik potřebného vítězství. Julinka hrát nemohla, její táta Marek také a Pavel Večeřa byl nemocný. Pavel byl nakonec k dispozici a do sestavy jsem tentokrát zařadil poprvé Miloše Boudu. Soupeř přijel také v trochu redukované sestavě, byť poprvé nastoupil Mirek Butula (bývalý dorostenecký reprezentant Československa). Průběh zápas jakoby kopíroval zápas s Morkovicemi. Opět jsme šli do rychlého „trháku“ díky vítězství Pavla na 7. šachovnici a nečekanému bodu Miloše Boudy na 5. šachovnici, vedli jsme tedy 2 : 0!! To co předvedl Miloš ve své miniaturce s Petrem Dopitou bylo neskutečné. Petr vzdal partii v 17. tahu a mohu potvrdit, že převaha bílých kamenů, které vedl právě Miloš Bouda byla fascinující. Ostatní partie se zdály vyrovnané, jen Filip šel do horší výměny a stál hůře. Na 2. šachovnici se dostal do horší pozice Miloš Kucián a partii nakonec prohrál. Nadějnou a spíše lepší pozici měli na svých šachovnicích především Michal Scheichenost a David Opluštil. Také Filip Zavadil prokázal lepší zkušenosti a dostal se do koncovky s výraznou převahou pěšců. Filip, hrající na 8. sachovnici černými kameny nakonec svého soupeře jednoznačně přehrál a vedli jsme již 3 : 1. V tom je právě analogie se zápasem v Morkovicích. Ve vyrovnané pozici se dopustil drobné nepřesnosti na 4. šachovnici hrající Mirek Kunc a svoji partii prohrál. Já jsem nastoupil už proti zmiňovanému Mirkovi Butulovi a poměrně jsem si věřil a partii jsem dobře rozehrál. Asi ve 30. tahu jsem provedl nekorektní výměnu několika figur a partii jsem tak pokazil a také prohrál. Stav zápasu byl 3 : 3, ale to už stál Michal Scheichenost jasně na výhru a David Opluštil zhruba vyrovnaně. Michal vyhrál svoji partii zcela přesvědčivě, dá se říci k. o. Vedli jsme 4 : 3 a jen jsem si přál, aby David partii nepokazil. Jeho soupeř Julius Bisaha, přece jen přes svoje dlouholeté zkušenosti nemá takový poziční cit jako David, dopustil se několika chyb, kterými svoji pozici natolik znehodnotil, že bylo jen otázkou času, kdy partii prohraje. V závěru partii, kdy už bylo o výsledku prakticky rozhodnuto, dávali oba soupeři najevo svoje emoce. Julek svoji partii odmítal vzdát, David jen kroutil hlavou nad jeho počínáním. David si postavil novou dámu a měl už připravenou další k proměně dalšího pěšce, to už ale Julius partii vzdal. Konečné vítězství 5 : 3 je velmi potěšující a já jsem velmi hrdý na všechny hráče, kteří se svým výsledkem a ostatní svoji účastí o tento výsledek zasloužili. Snad jsme udělali rozhodující krok k záchraně, příští zápas hrajeme na půdě Slavie Kroměříž. Věřím, že máme šanci ještě uhrát asi 6 bodů a zopakovat loňský výsledek našeho družstva v této soutěži, přestože máme značně mladý hráčský kádr. Ještě jednou všem hráčům družstva děkuji za účast a také výsledek a přeji hodně radosti a úspěchů nejen za šachovnicí, Honza Štefek.

2 komentáře:

  1. Gratuluji k vítězství. Boudův útok byl drtivý a konečná oběť věže dost dobrá. Ještě že Filip otočil úplně prohraný zápas, kdy ztratil zbytečně dámu. Výborný zápas sehrál především Michal. Velice mu svědčí první deska v Regionálním přeboru.

    OdpovědětVymazat
  2. Taktéž gratuluji céčku k výhře! Věřím, že obrovskou zásluhu na výsledku má i kapitán, který tým tmelí a dodává mladším elán a povzbuzení. Takže díky i jemu!
    Laďo, máš partii pana Boudy? Ukážeš nám ji v neděli? Konec v 17 tazích s obětí věže, to zní famózně a inspirativně!

    OdpovědětVymazat