neděle 9. února 2014

7.kolo ZKP:Zbrojovka Vsetín: Postoupky B 5,5:2,5

Dnes nás čekal výlet do Vsetína. Nastoupili jsme v této sestavě: 1. Marek Machalík, 2. Jan Palášek, 3. Petr Večeřa, 4. Miroslav Rakušan, 5. Petr Dvořák, 6. Aneta Tomečková, 7. Jan Netušil 8. Vladimír Opluštil Vyrazili jsme s mírným zpožděním a tak jsme Na Lapač dorazili o něco později. Usedli jsme hned k šachovnicím a začalo se tvrdě bojovat. Po dvou hodinách hry, tedy přesně za deset jedenáct jak ukazovali místní nástěnné hodiny, tak byl stav stále 0:0. Po další hodině hry ( i když hodiny v místnosti stále ukazovali za deset jedenáct) se přišel zeptat Marek (1) jestli může přijmout remízu. Nejprve jsem obhlédnul ostatní šachovnice a nevypadalo to zle. Honza (2) stál jasně na výhru. Večis(3) tam čuchtil nějakou dámskou koncovku, ale věřil jsem že neprohraje. Miroslavův (4) soupeř obětoval kvalitu za útok, ale nezdálo se mi to úplně prohrané. Petr (5) stál vyrovnaně a měl lepší čas než já. Aneta (6) stála aktivně, skoro bych řekl že líp. Honza (7) stál dost dobře a jeho soupeř měl problém s centrálním pěšcem. Remízu jsem Markovi doporučil a on ji v 13 tahu přijal. Domácí tak měli jistotu, že neprohrají 0:8 jak před dvěma lety s našim áčkem. Ale pak svou partii nezvládl Honza (7), když mu soupeř snad nekorektně obětoval figuru, ale Honza nenašel správnou obranu a útok skončil matem. 0,5:1,5. Pak skončili další dva junioři. Honza (2) zvítězil a Miroslav (4) prohrál 1,5:2,5. Ostatní partie přešli do časovek. Večis (3) už předtím ztratil pěšce a koncovka byla méněcenná. Po časové kontrole se mohl vzdát. 1,5:3,5. Petr (5) dopadl podobně, když v časovce létali figurky všemi směry, ale po 40 tahu už zapisoval soupeř vítězství 1,5:4,5. Aneta také v časovce ztratila figuru a mohl se vzdát. Ale bylo vidět, že dlouho nehrála, tak si to chtěla vynahradit. Prohranou pozici tahala i díky soupeřovi až do půl čtvrté. Má partie se již od zahájení neubírala správným směrem. Ve střední hře se mi podařilo střelce proti jezdci a po výměně věží, jsem stál velmi dobře. Do časovky jsem měl těžká rozhodování a dá se říct, že přechod do koncovky jsem úplně pokazil. Soupeř také nezahrál jak Carlsen a tak jsem pořád na soupeře tlačil. Získal jsem zpět pěšce a ještě jednoho na víc. Přesto při přesné soupeřově hře, by partie skončila remízou. To se však nestalo a tak jsem snížil na 2,5:4,5. Šel jsem si nakoupit a další hodinu jsme ještě čekali na Anetu. 2,5:5,5 je nakonec přijatelná porážka. opl

Žádné komentáře:

Okomentovat