neděle 20. března 2011

RP: Junior Postoupky – ŠK Holešov C 4,5:3,5

V předposledním kole náš tým čekal zápas s beznadějně posledním ŠK Holešov C. Tyto zápasy bývají hodně ošidné, zvláště když soupeři mají spoustu zkušeností. Vždyť jejich nejmladší hráč byl přibližně stejně starý jako já. Přesto, že jsem ho těžce kazil, věkový průměr naší osmičky byl 18 let. Sestava byla docela solidní, z nominovaných se omluvil je Míša Richter. 1. Petr Večeřa, 2. Vladimír Opluštil, 3. Jan Palášek, 4.Marek Navrátil, 5. Jindřich Ryšavý, 6. Miroslav Rakušan, 7. Jan Netušil, 8. Pavel Večeřa.
Našim jednoznačným cílem bylo jakkoli zvítězit a udržet tak šanci na boj o postup v posledním kole se Slavií.

Velmi dobře začali Honza Palášek (3.) a Pavel Večeřa. Prakticky v jednom okamžiku oba své soupeře krásně zmatovali a vedli jsme 2:0. Zejména Honzova oběť dámy byla nádherná, pan hráč. Ostatní partie zatím vypadaly takto. Petr (1) se dostal do nadějné útočné pozice a stál hodně aktivně. Můj soupeř (2.) zahrál poklidné zahájení, takže jsem s černými neměl problém vyrovnat hru a začít připravovat postupný útok v centru. Marek (4.) ze zahájení vyšel spíš v horší pozici, ale v zásadě hodně ploché. Takže jsem předpokládal, že partie skončí remízou. Jindra (5.) hrál dost pomalu, takže se na šachovnici objevilo zatím jen pár tahů. I když se Jindra nedostal na soupeřovu půlku, tak stál dost aktivně. Zajímavou partii rozehrál benjamínek našeho družstva Mirek (6.) Měl trochu problém s rošádou a to ho zbrzdilo v jeho útočných snahách. Stál sice hůř, ale remízu mohl udržet. Honzův soupeř (7) rozehrál zahájení podivně. Ale Honzovi se nepodařilo z toho vytěžit žádnou větší výhodu. Ve střední hře však svého soupeře dostal do potíží. Ten věnoval Honzovi kvalitu, když přehlédl braní věže dámou. Honza si věž sebral až na druhý pokus. Soupeř se chtěl v prohrané pozici vzdát. Šel si ještě zakouřit a tam mu spoluhráči promlouvali do duše, aby to ještě zkusil. Tak si ještě přišel znechuceně sednout k partii. Ke zděšení všech mu Honza věnoval během pár tahů čistou věž zpět a s figurou míň se vzdal. 2:1. Mezi tím se Večis dostal do prakticky prohrané pozice, po přehlédnutí vazby. Jeho soupeř však zahrál tak nepochopitelně, že se nakonec Večis dostal do koncovky s pěšcem navíc. Pěšce sice vynuceně ztratil, ale vše spělo k remízovému konci. To by ovšem nesměl zaparkovat tak šikovně věž, že ji musel obětovat za střelce. Vzniklá koncovka se už dlouho držet nedala a tak bylo vyrovnáno 2:2. Na šesté desce mezitím Mirek ztratil pěšce, ale koncovka se snad dala ještě držet. Mira se rozhodl pro aktivitu figur a soupeř mu nakonec nečekaně vlezl do matové sítě. Tak jsme se přece jen dostali zase do vedení 3:2. Marek (4.) už konečně usoudil, že partie spěje k remíze a zeptal se zda ji může nabídnout. To jsem mu přirozeně schválil. Jeho soupeř byl však hluchý, tak mu to musel i ukázat. Pan Hromada však odmítl nabídku a Marek v domnění, že se koncovka nedá pokazit, ustoupil králem tak šikovně, že prohrál 3:3. V mojí partii jsem zatím získal velkou prostorovou převahu a volného pěšce, který za podpory všech těžkých figur se již dostal na třetí řadu. Soupeři se přestalo dostávat tahů figurami a jeho tahy pěšci způsobili oslabení pozice. Musel jsem hrát hodně přesně a tak jsem spotřeboval času víc než jsem zamýšlel. Na posledních 10 tahů mi tak zbyly 2 minuty. Přesto jsem v časovce získal dva pěšce. Soupeř pak všechno vsadil na jednu kartu a snažil se mi dát mat. Správnou obranou jsem získal třetího pěšce a před matovými hrozbami se soupeř raději vzdal 4:3. Vzápětí dostal nabídku remízy Jindra, kterou ihned akceptoval a tak jsme nakonec v zápase plném zvratů, přece jen zvítězili.

Smutnou zprávu jsem se dozvěděl při hlášení výsledků z Prusinovic. Při utkání s Lutopecnami ihned po svém posledním životním zápase, zemřel v hrací místnosti Jan Krčmář, dlouholetá opora Lutopecen...

opl

1 komentář:

  1. Teamu se omlouvam. Partii jsem pojal hodne nezodpovedne a malem jsme na to doplatili. Chci jit sachove do sebe a doufam ze v poslednim nejdulezitejsim kole pomohu k postupu. Vecis

    OdpovědětVymazat