neděle 27. března 2011

2. liga: Postoupky A – Znojmo 3,5:4,5

V dnešním zápase 2.ligy šlo o poslední možnost jak udržet naději na záchranu. Soupeř ovšem bojuje o postup do 1.ligy. Ale my jsme na ty družstva v předu dost nahecovaní. No ale potom co jsem se dozvěděl, že nebude hrát Libor ani Marek a budu muset nastoupit i já, tak mi bylo jasné, že to bude nadlouho poslední domácí ligový zápas. Sestava byla nakonec: 1. Martin Dvořák, 2. Petr Večeřa, 3. Martin Bačák, 4. Petr Bačák, 5. Martin Dungl, 6. Radek Holman, 7. Vladimír Opluštil, 8. Jan Ryšavý. Zprvu zápas nevypadal vůbec špatně. Ale to by se člověk nesměl dlouho dívat na třetí šachovnici. "Kam ten Martin, odskočí s tím koněm", říkal jsem si v duchu. Za pár minut poté jsme již prohrávali 0:1, neboť kam půjde s koněm, nevěděl ani náš kapitán. Po tradičním začátku, pokračoval zápas dalším tradičním výsledkem. Večis(2.) na druhé se vzdal poté, co ve vyrovnané pozici, šel pěšcem tak nesmyslně, že se mu pozice úplně rozpadla. Prý pokus o protihru. Zřejmě nepochopil význam tohoto slova, neboť místo toho aby hrál proti soupeři, hrál vyloženě proti sobě. 0:2. Bohužel ani partie na čtvrté desce nás nepotěšila. Peťa se zřejmě nakazil nějakým prohrávacím bacilem od svého bráchy a posledních pár zápasů mu nevychází podle jeho představ. 0:3. Za tohoto stavu to nevypadalo vábně. Zvláště když Radek (6.) ztratil dva pěšce a dostal se do hodně prohrané jezdcovky. Přes veškerou snahu se mu nepodařilo zabránit soupeři ve skorování. 0:4. Všechny naděje na bodový zisk nám vzal výsledek na první šachovnici, kde se Martin se soupeřem dohodl po boji na remíze. 0,5:4,5. Vzápětí na prohru stojící Honza (8.) získal triviálně věž a za chvíli zaknihoval náš první bod. 1,5:4,5. Výborně hrající Martin (5.) rozhodl postupem svých centralních pěšců. Když k tomu přidal přechodnou oběť kvality s následným ziskem celé figury, bylo o výsledku partie rozhodnuto 2,5:4,5. Můj soupeř nesehrál moc dobře přechod do koncovky, kde jsem získal docela slušnou pozici. I jeho plán pochodovat králem do centra, nebyl správný. Nakonec rozhodl můj volný pěšec, za kterého musel soupeř obětovat figuru. Ještě se snažil partii prodlužovat co nejdéle, ale přece jen jsme do matu nehráli 3,5:4,5.
Opět jsme si zápas prohráli sami a tak není divu, že jsme spolu s Holešovem již jistí sestupující. Náš dnešní soupeř se naopak dostal na první místo a je tak blízko postupu do 1. ligy.
opl

1 komentář:

  1. Jak jsem to viděl já:
    1. Marťa - opticky vypadal líp, ale podle vlastních slov na konci tahal spíš za kratší konec. Zasloužená remis.
    2. Večis - špatná příprava na partii vyústila do špatné pozice, kterou neubránil. Chce to lepší repertoir zahájení.
    3. Marťa - duchem nepřítomen se moc dlouho netrápil.
    4. Petr - zdálo se mi, že za pěšce má kompenzaci, nevím, jestli se tam pak něco pokazilo nebo to bylo špatné už předtím.
    5. Já - ze zahájení jsem vyšel hezky a zesiloval tlak, kdyby se ale soupeř dobře bránil, nic moc tam nebylo. V časovce jsem prolomil obranné valy a mé pěšce zastavila až soupeřova obětovaná věž.
    6. Radek - dynamická partie, ve Volžském gambitu dovolil bílému protihru v centru a dalšího pěšce ztratil, místo aby obětovaného získal.
    7. Laďa - ve francouzské struktuře černému zdvojil a-pěšce a ztratil základnu na d4 výměnou za f7 pěšce. V koncovce J+J vs S+J černý asi měl obranné možnosti, ale to by musel vědět nejen JAK, ale i ŽE se musí bránit.
    8. Hozna - měl po prvních 15 tazích 15 minut. V pozici se to záhy odrazilo tím, že dostal varhánky na sedmé řadě a stál asi na prohru. Naštěstí pak soupeř přehlédl taktický obrat a Honza trestal. Pochvala za bojovnost i obětavost - dvě partie v jeden den jsou chvályhodné. Poradil bych (z vlastní zkušenosti) v některých pozicích udělat "jasný tah", i když třeba není nejlepší.

    Takže prohra 4.5-3.5, a i když jsme nebyli daleko od bran vítězství, padáme do KP. Snad na co nejkratší dobu.

    OdpovědětVymazat