neděle 11. prosince 2011

RP 5. kolo – Postoupky Junior – ŠK Loukov

Dnes se náš mladý tým poměřil s poněkud zkušenějšími hosty z Loukova. Sestava byla: 1. Miroslav Rakušan, 2. Miloš Kucián, 3. Michael Richter, 4. Jan Netušil, 5. Jindřich Ryšavý, 6. Pavel Večeřa, 7. Filip Zavadil, 8. Jan Polišenský.

Rovnou napíšu, co už mnozí tuší, totiž že první vyhrál Pavel. Dobrá, možná jste si to nemysleli všichni do jednoho, ale soupeře opravdu řádně rozsekal. Krále na třetí řadě, který se nejspíš snažil svým tělem dotvořit pěšcovou strukturu, zahnal na řadu poslední a dal mu tam mat jezdcem s věží (1-0).
Mira těžce nesl, že se Večis nudí, proto dohrál nedlouho po něm a šel si s ním zablitzat. Věděl ale, že bych pro změnu já těžce snášel jeho prohru, tak to dal za remízu (1,5-0,5). Jaká byla pozice na šachovnici ale nevím.
Michaelova věž sice sbírala pěšce na dámském křídle, soupeř ale okupoval křídlo opačné. Po chvíli jsem shlédl třetí desku znovu a k mému překvapení se tu hrála koncovka věž proti koňovi. Optal jsem se Michaela, kterak ke kvalitě přišel a v odpověď zaznělo „Prostě vzal střelce věží a já ji dobral.". Naš nádskok se tím zvýšil na příjemných 2,5-0,5.
Filip se od jisté chvíle tvářil poněkud znechuceně. Dle mých propočtů tím zlomovým okamžik přišel, když přišel o figuru. Přesto dohrál až do hořkého konce (2,5-1,5).
Honza Polišenský zatlačil protivníka do obrany a mezitím si vytvořil dvojici volných pěšců. Po přechodu do věžovky už byl nezastavitelný (3,5-1,5).
Výhledově jsme mohli zvítězit slavně 6-2, neboť všechny zbývající pozice vzbuzovaly naděje, v případě Honzy Netušila remízové.
Jenomže jenže. Nebyl bych to já, abych zvítězil ve vyhrané pozici. Propočítaný plán (vyhrávající, mimochodem) se mi nelíbil, tak jsem vyrobil prohrávající. Soupeř mi pak řekl „Nebylo to vůbec lehké", čímž mě dorazil úplně (3,5-2,5).
Prohra má a Honzy Netušila se téměř kryly. On pro změnu neuhlídal svou věž. Ta, napadena králem, nemohla se hnouti. Pokryta byla již nepokrytelným jezdcem, který, napaden věží, způsobil pád krále (3,5-3,5).
Miloš se naštěstí pro náš tým dohrál do bělopolné střelcovky s pěšcem víc. K tomu zablokoval soupeřovy pěšce na bílých polích, čímž připoutal soupeřovu slonovi kouli k noze. S technickým provedením pak neměl žádné problémy, zvláště, když soupeř svou poslední figuru přehlédl.

Celkový výsledek tedy 4,5-3,5 pro nás. Pád už nás nejspíš nečeká, postupem si ale nejsem stoprocentně jist.

Jindra Ryšavý

Žádné komentáře:

Okomentovat