neděle 4. prosince 2011

ZKS – Postoupky B – Dolní Němčí

Honza Netušil získal v 10. tahu věž a brzy získal první bod pro naše družstvo (1-0).
Já jsem tlačil na královské straně. Můj král na třetí řadě mi však připadl až příliš útočný, takže jsem se s ním zdekoval na řadu druhou. Opomněl jsem, že tím uvolňuji pole pěšci, který mi dá šach a zároveň tím odkryje dráhu střelce na moji nebohou dámu. Tímto jsem vyrovnal skóre (1-1).
Anet přešla do koncovky s věží a jezdcem proti věži a střelci. Při výměně lehkých figur přišla o pěšce. Sice ho dobrala na druhé straně zpět, ale soupeřův pión byl postouplejší. Bránila se srdnatě, ale v neobhajitelném postavení (1-2). Prohru zdůvodnila tím, že je s kapitánem ve výhře i prohře.
Situace se mi nelíbila, Pavel, Honza Palášek a Mira sice stáli aktivněji, ale ne vyloženě na výhru. Brácha začínal blitzat, Zdeňěk byl stístněný (rozuměj jeho figury).
Mira vyprovokoval soupeře k postupu pěšců před králem (nebo možná postupoval čistě ze sebevražedných sklonů, nevím). Pak obětoval jezdce za dva pěšce. Dostal za to dal vidličku na dámu a věž. Tu sice neviděl, ale už viděl mezišach, po kterém daného jezdce získal. Výhodu dvou pěšců uplatňoval přes hodinu, ale to proto, že soupeř ztratil o partii a ubíhající čas zájem a zasedal k partii sporadicky (2-2).
Zdeňkovi jezdci neměli po zahájení kam skočit. Po výměnách mu zbyl jezdec proti střelci a tři pěšci na dva na královské křídle, soupeř měl totéž na straně druhé, kterou úspěšně zablokoval a prolomil na své silné straně. Tam si došel do dámy (3-2).
Jeník (brácha) si nechal za 10 tahů 5 minut, jak je jeho dobrým zvykem. Měl věž, jezdce a střelce proti dvojce věží a pěšci. Jednoho pěšce získal a dokonce se mu povedlo chytit věž, kterou vyměnil za střelce. S jezdcem navíc už neměl problémy zakončit (4-2).
Honza Palášek i přes aktivní rozestavení figur a soupeřovu časovou tíseň nemohl prorazit. Po výměnách věží disponoval střelcem proti jezdci. Po blokaci všech pěšců to ale nebyla výhoda, protože to byla remíza (4,5-2,5).
Nejdedál se dohrál Pavel na jedničce. V koncovce vyměnil jednu věž a různopolné střelce (ano, i to umí), takže zbyly druhé věže a různopolní střelci. Toto by snad počítač ani nepočítal, jak moc to bylo remízové. Nevím ani jak, vyhrál (5,5-2,5).

Příští zápas „pojedeme" na Slávii. Pokud budeme bodovat jako dosud, bude to fajný dárek pod stromeček.

1 Navrátilík Pavel 2095 V 1 : 0 Podešva Antonín 1877
2 Palášek Jan 1775 ½ : ½ Světinský Antonín ml. 1908
3 Ryšavý Jan 1824 1 : 0 Kadlček Petr 1688
4 Tomečková Aneta 1739 0 : 1 Kunčík Petr 1668
5 Ryšavý Jindřich 1549 0 : 1 Kadlček Pavel 1592
6 Prokopec Zdeněk 1712 1 : 0 Bartoš Jiří 1604
7 Rakušan Miroslav 1756 1 : 0 Světinský Antonín st. 1589
8 Netušil Jan 1566 1 : 0 Světinský Antonín nejml. 1404

Jindra Ryšavý

Žádné komentáře:

Okomentovat