neděle 18. března 2012

RP: Prusinovice – Junior Postoupky

K dnešnímu zápasu jsem nominoval tuto osmičku: 1. Vladimír Opluštil, 2. Miroslav Rakušan, 3. Jan Netušil, 4. Opluštil David, 5. Večeřa Pavel, 6. Scheichenost Michal, 7. Zavadil Filip, 8. Polišenský Jan.
Takže kromě mně se opravdu jednalo o juniorský výběr. Ale někdo je tam dovézt musí. Několik domácích hráčů chybělo. Scházeli se jak švábi na pivo. Asi po půlhodině již byli kompletní. Honzův (3) soupeř odehrál rychlých tahů a jal se Honzu přemlouvat k remíze. Když neuspěl, odešel do místní restaurace ze slovy :" Jsu nevyspalý, usnul bych u toho". Pak již soupeře viděli jenom v hospodě bavit se se spoluobčany. Prusinovice jsou region rázovitý. První změnu skóre zaznamenal Honza (8), když nekorektně obětoval figuru za dva pěšce. Soupeř se dvěma čaganama, taky spěchal do hospody a tak nabídl remis. Po konzultaci ji Honza přijal 0,5:0,5. Pěkný výkon předvedl David (4). Jeho soupeř mu daroval nějaký ten materiál a musel se vzdát 1,5:0,5. Jako třetí v pořadí skončil Filip. Zahájení rozehrál ještě s nadšením, ale ve střední hře si se zablokovanou pozicí nevěděl rady on ani jeho soupeř. Nabídku remízy tak soupeř rychle přijal 2:1. Pak se čekalo až spadne praporek soupeři na 4. šachovnici. Po této kuriózní výhře jsme vedli 3:1. V mojí partii se děly věci už od zahájení. Po mé hrubce jsem ztratil pěšce a stál na prohru. Podařilo se mi trochu zakalit vodu a i s králem uprostřed šachovnice jsem získal pěšce zpět. Když jsem byl z nejhoršího venku, tak jsem opět o pěšce přišel. Dostal jsem ale do relativního bezpečí svého monarchu. Pěšce jsem opět dobyl zpět, ale za cenu rozehrání soupeřových těžkých figur. V té době jsem dostal nabídku remízy. Zároveň přišla již druhá nabídka remízy na 5. šachovnici, kde měl malej Večis pěšce navíc a soupeř časovku. Večis měl pokyn odmítnout a hrát aspoň do konce časovky. Já se rozhodl remízu přijmout. Soupeř byl velmi rád, protože prý musel odejít a partii by prý vzdal, kdybych mu remízu nevzal. No bylo to 3,5:1,5. Další dvě partie ovšem naši hráči nezvládli. Mirek (2) měl pěknou kombinační partii, ale v poměrně velké časovce vlezl do vidliček a prohrál 3,5:2,5. Michal (6) svého soupeře od zahájení drtil. Ve střední hře mu honil dámu po celé šachovnici až zakotvila na h7. V této krásné pozici ovšem Michal zariskoval a ztratil kvalitu. Soupeř mu pak již nedal v koncovce šanci a bylo vyrovnáno 3,5:3,5. Mezitím Večis získal dámu za věž a střelce. Soupeř měl již velmi málo času, a tak se děly věci. Pavel obětoval dámu za věž a odehrál sérii tří rychlých tahů. Soupeř v domnění, že má po časovce si šel zapálit i spolu s rozhodčím. Večis udělal ještě jeden tah v dost nejasné pozici. Zmáčkl soupeřovi hodiny a po chvíli spadl praporek. Po návratu obou domácích, reklamoval Večis spadnutý praporek soupeře. Po rekonstrukci jsme došli k závěru, že domácí hráč překročil čas po 38. tahu. Řídil se totiž počtem zapsaných tahů ve Večisově partiáři. Ten ovšem, jak je jeho dobrým zvykem, měl v partiáři přeškrnuté dva tahy a napsané na další řádky. A tak jsme velmi šťastně vyhráli 4,5:3,5.
-opl-

3 komentáře:

  1. Malý Večis je kujón..

    OdpovědětVymazat
  2. On si toho všiml až potom. Úplně zapomněl, že má přeškrnuté dva řádky, někde v půlce zápisu.
    opl

    OdpovědětVymazat
  3. Náš příchod do kulturního domu v Prusinovících byl stolem štamgastů komentován dotazem: to příjela školka?Pavlovi jsem dnes říkal,že rozhodne zápas.Tak rozhodl.Super a díky všem.
    Honza-S.

    OdpovědětVymazat