pondělí 11. listopadu 2013

2. kolo RPKM Postoupky C: Zborovice B 2,5:5,5

2. kolo doma se Zborovicemi 2,5 : 5,5, nic naplat i prohrávat se musí umět
Popravdě řečeno, očekával jsem před tímto zápasem jakýkoliv výsledek.  Postavili jsme dobrou sestavu a záleželo tak na momentální dispozici každého hráče, jak se se svým soupeřem vypořádá. O vzorně připravenou hrací místnost se zasloužil Laďa Opluštil, vše bylo, jak má být, nechyběly ani jmenovky hráčů u šachovnic. Stejně jako v 1. kole i tentokrát přinesl začátek zápasu malé zpestření. Souběžně s námi hrálo v Postoupkách i naše „béčko“ a když začínal náš zápas se Zborovicemi, oznámila mi Aneta Tomečková, že Petr Večeřa má defekt na autě a potřebuje přivézt. Neviděl jsem v tom žádný problém. Můj soupeř provedl první tah, na můj tah však čekal až do mého návratu s Petrem. Musel tak přemýšlet jaký první tah zvolím! Na mých hodinách uběhlo přesně 13 minut. Předznamenala tak nešťastná třináctka výsledek zápasu (?) určitě ne, aspoň já nejsem pověrčivý. Jak se tedy zápas vyvíjel?
Filip přišel jako první s dotazem, zda má přijmou remízu. Remízu jsem schválil a byl jsem za ni velmi vděčný, jeho pozice byla složitá a výkon Filipa s černými kameny se mi líbil. Martin Medek, hrající s bílými svoji partii zřejmě uspěchal, postupem pěšců si oslabil královské křídlo, hlavně pole f2 a partii nečekaně prohrál. Miloš Kucián, hrající s bílými, odmítl nabídku remízy vzhledem k postavení na šachovnici. Po marné snaze však nakonec partie skončila remízou. Já jsem na soupeře zvolil francouzskou. Z hlavní varianty mi soupeř „utekl“ už ve 2. tahu. Získal jsem na malou výhodu, kterou jsem jako černý nezúročil a po nabídce remízy soupeřem jsem ji přijal. Prohrávali jsme v polovině zápasu 1,5 : 2,5. Pavel Večeřa hrající s černými kameny, měl velmi složitou pozici a stál hůř. Nečekaně však objevil v postavení soupeře slabinu, obětoval kvalitu a partii opakováním tahů zdárně remizoval. Pěkný výkon zaznamenal na 1. šachovnici Míša Scheichenost, když i on remizoval s bílými v partii s lídrem Zborovic Mojmírem Prachařem. Remízu nabízel Mojmír a v tomto okamžiku stál podle mého názoru Míša trochu lépe. Bohužel remízová „smršť“ byla zakončena dvěma prohrami. Nejdříve chyboval v pasivnější pozici Zdeněk Prokopec, ztratil po malé kombinaci soupeře figuru a partii vzdal. Přitom Zdeněk už tohoto soupeře v předcházejícím zápase porazil. Poslední svoji partii dohrávala Julinka. Měla hratelného soupeře, navíc hrála bílými kameny. Trochu však zanedbala vývin dámského křídla, stála pasivně a bylo jen otázkou času, kdy partie skončí výhrou soupeře. Celkový výsledek 2,5 : 5,5 je pro mne trochu zklamáním, ale soupeř byl tentokrát opravdu lepší a zaslouženě vyhrál. Bohužel i naše družstvo „B“ utrpělo tak trochu debakl, ale soupeř byl opravdu zkušený, snad tedy příště. Nutno podotknout, že polovinu všech bodů „béčka“ vybojoval i hráč našeho družstva David Opluštil. Doufám, že příště už David nastoupí za naše družstvo „C“. Jako kapitán tentokrát vyzdvihuji především výkon Michala Scheichenosta, který měl určitě ze soupeře velký respekt, ale ukázal, že není třeba bát se jakéhokoliv soupeře. Děkuji také za hru a věnovaný čas všem hráčům družstva bez ohledu na konečný výsledek, příště v Pravčicích můžeme urvat nějaký bod, i když naše sestava bude poněkud oslabená.
 Pohled na tabulku soutěže po odehraných dvou kolech připomíná naši politickou scénu po volbách, je tudíž nečekaně překvapivý. Vedou Prusinovice, které v minulém ročníku bojovaly o „holé přežití“ a téměř na konci tabulky se tísní mimo jiné Morkovice, které usilovaly až do posledního kola o postup. 
Úspěchy nejen za šachovnicí v příštích dnech přeje Honza Štefek.

Žádné komentáře:

Okomentovat