neděle 21. listopadu 2010

ZKS: Slavia Kroměříž C – Postoupky B

Shánět hráče na dnešní zápas bylo ještě zábavnější než v předchozím kole. Z konečné sestavy totiž vypadli tři hráči, ale naštěstí nás nezklamal pan Štefek a Anetu s Honzou Netušilem jsem donominoval v sobotu večer. Nakonec se sešli: 1. Zdeněk Ševčík, 2. Jan Palášek, 3. Aneta Tomečková, 4. Jan Štefek, 5. Jindřich Ryšavý, 6. Marek Navrátil, 7. Michael Richter, 8. Jan Netušil.

Soupeři měli průměr Ela o 160 více než my, přesto jsem si myslel, že se nám podaří uhrát slušný výsledek. První umenšil mé naděje Honza Palášek, který asi po hodině a půl prohrál. Ztratil jednotahově věž, ačkoliv jsem mu to nedovolil.
Chvíli za ním se vzdal Honza Netušil, který v rychlosti svých tahů ztratil pěšce a v koncovce se stejnými střelci neměl šanci. Rodina Blümelových tedy porazila Honzy z Postoupek 2-0.
Zdeňa za této situace prorokoval tři body z páté až sedmé šachovnice a půlení u sebe a pana Štefka, ale nejspíš měl zrovna porouchané prorokovadlo. Míša, měl dlouho lepší pozici, avšak nevyužil ji a bez ptaní dal remízu (2,5-0,5).
Mara se rozhodl jít do útočné pozice s izolákem na d4. Dle mého odhadu mohl z útoku, výměn a obětí vytřískat alespoň kvalitu, ale nestalo se tak. Konečnou pozici s věží proti dvěma jezdcům a dámami k tomu dal za remíz (3-1).
Tady už se dalo doufat jenom v remíz, ale ta asi byla zrovna na obědě. Zdeněk na první prohrál ani nevím jak (4-1) a Aneta hrála pozici s pěšcem proti střelci. Už to vypadalo, že uhájí půlbod, když soupeř získal dalšího pěšce (5-1).
Pan Štefek se velmi dobře a sveřepě bránil soupeřovým útokům, kterému nakonec nezbylo, než se spokojit s remízou (5,5-1,5).
Já jsem nakonec zbyl s panem Bačákem sám. Ten mi v 29. tahu dal kvalitu, ale mně se zželelo jej porazit snadno a rychle, proto jsem mu ji za pět tahů vrátil. Následně jsme vyměnili vše až na čtyři rozdílně postavené pěšce a věž. Oba jsme hráli na výhru s tím rozdílem, že já jsem měl už jenom deset minut. Nakonec jsme si oba postavili dámu a s minutou na hodinách dali remíz (6-2).

Třetí kolo jsme rozhodně mohli zahrát lépe. K prohře přispěla jak absence čtyř hráčů základní sestavy, tak i hloupé chyby které jsme dnes vyrobili.

Jindra Ryšavý

Žádné komentáře:

Okomentovat