neděle 12. prosince 2010

Junior Postoupky - TJ Sokol Kvasice

Dnes jsme za Junior Postoupky sehráli poslední zápas v roce 2010. Sešla se zatím nejsilnější sestava a tomu odpovídal i celkový výsledek 6-2. K zápasu jsme nastoupili v sestavě: 1.Dvořák 2.Večeřa Petr 3.Opluštil 4.Palášek 5.Navrátil 6.Ryšavý Jindřich 7.Rakušan 8.Večeřa Pavel. Naše ambice jsme začali naplňovat rychle. Cca po hodině a půl už jsme vedli 2-0. Postarali se o to Pavel (8) který mladšího soupeře přehrál a dával by mat a Marek (5) jehož soupeř se velmi špatným zahájením již od 10tého tahu odsoudil k prohře když Markovi nejdříve dal figuru, poté věž a pak ještě další figuru. Na všech ostatních šachovnicích to nevypadalo špatně, u většiny si troufnu říci že lépe. Vzhledem k tomu sem také dovolil Honzovi (4) vzít remízu 2,5 - 1,5. Nejživější partii asi sehrál Mira (7). Co jsem okem sledoval, tak zahájení nebylo nejlepší, poté se Mira dostal do dobré střední hry, kterou nezahrál dobře a i přes to se dostal do vyhrané koncovky, kterou taktéž nezahrál nejpřesněji. V tento moment soupeři spadl praporek když měl odehraných pouze 36 tahů. Popleten zkušenostmi zřejmě z rapidu jsem si myslel, že hráči musí sami reklamovat čas a tak jsem čekal a čekal až jsem se nedočkal. Jakožto rozhodčí jsem však udělal chybu, která v tomto zápasu sice nic neznamenala, ale do příště se jistě polepším. Viz pravidla fide: 6.8. Praporek se považuje za spadlý, když tento fakt zjistí rozhodčí nebo když jeden z hráčů pád praporku oprávněně reklamuje. Avšak kromě mě, si i Mira zaslouží lehce pokárat za to že čas nereklamoval. Z jeho koncovky jsem viděl pouze fragmenty, jak z vyhrané koncovky udělal stoprocentní remízu, kterou však vyhrál :) mezitím stihl vyhrát Jindra (6) který co jsem viděl získal celkem rychle pika a převahu, kterou zkušeně vyžil a stihl jsem dohrát i Já (2) kdy jsem proti nejsilnějšímu hráči soupeřů zuby nehty dokázal udržet svoji pozici černými plasty (neboť postoupecké šachy jsou moderní a kameny nepoužíváme :)) 5-2. Nedlouho potom dohrál i Marťa na první, který svou partii od začátku držel ve své moci a zaslouženě vyhrál 6-1. Poslední hrál Laďa (3) který odmítl remízu a vypadalo to že poslední zápas letoška skončí debaklem. Neskončil. Laďa chyboval v propočtu a z slibně vypadajícího útoku vydoloval jen věž míň a vzdal. I tak sem velmi spokojen s tím, co jako team předvádíme. 5 výher, kdy jsme zatím nebyli svědky žádného nervydrásajícího zápasu nám tak jen o 0,5 bodu skóre pomocného hodnocení patří za slávií druhé místo. Druhá část sezóny bude doufám sehrána minimálně stejně dobře jako tato, budeme se se slávií na dálku prát o prvenství a v posledním kole věřím že si to rozdáme Face to Face o "krále" ligy. Večis

2 komentáře:

  1. Pěknej článek. Míra si aspoň déle zahrál a oba jste získali zkušenost :). A k výsledku gratuluju!
    Martin Dungl

    OdpovědětVymazat
  2. Soupeři jsem tentokrát věnoval bod. To nebyl žádnej propočet, ale totální nepozornost v jasně vyhrané pozici. Soupeři zbývalo udělat 10 tahů za 7 minut a stál před matovým útokem. Zahrál jediný možný obranný tah, po kterém se situace malinko zkomplikovala. Místo toho abych zpozorněl, tak jsem si šel povykládat s odjíždějícími spoluhráči. Takže jsem se porazil sám. Škoda, mohli jsme už být první...
    -opl-

    OdpovědětVymazat