čtvrtek 9. prosince 2010

TJ Sokol Postoupky A – ŠK HPM TEC Hustopeče 3-5

Ve čtvrtém kole 2. ligy jsme v domácím prostředí přivítali družstvo Hustopečí, sice oslabené o hráče hrající v kolidujícím termínu extraligu, ale i tak velmi silné. Po určitých zmatcích v komunikaci a jsme nastoupili bez jednoho hráče základní sestavy s Laďou na osmé.
Průběh zápasu připomínal většinu našich letošních zápasů. Ze začátku to nevypadalo zle, postupně jsme kazili a nakonec prohráli.
První jsem dohrál já (3. šachovnice). Po dvou prohrách po hrubkách v časové tísni jsem nechtěl něco podobného už zopakovat. Povedlo se mi to jen částečně. Do časovky jsem se opravdu nedostal – s kvalitou víc jsem přehlédnul figuru a raději vzdal již v 15. tahu. 0-1
Další dohrával Laďa (8). Partii nesehrál špatně, ale v klíčový moment podcenil soupeřův útok a pozice se již nedala udržet. 0-2
Jako třetí skončil Martin (5), který v zahájení ztratil spoustu času, což vedlo k tomu, že v klíčových momentech ztratil nit a v časovce ke všemu ztratil kvalitu. 0-3
První výhry jsme se dočkali na sedmé, kde Libor dokázal, že je letos nejlepším hráčem týmu, svého soupeře přehrál a zaslouženě zvítězil. 1-3
Marek (2) bohužel nedokázal udržet ratingově výrazně silnějšího hráče na uzdě a po několika drobných chybách se mu pozice úplně rozpadla. 1-4
Zajímavou partii sehrál Petr (4). Černými ve střední hře postupně vyrovnal, do koncovky získal pěšce, ale uplatňování výhody se mu moc nepovedlo a v časovce nejspíš balancoval na hraně prohry, ale konečná remíza byla asi zasloužená. 1,5-4,5
Na první šachovnici vznikla netradiční pozice, kterou Martin vzal za správný konec, chvíli měl i výhodu, ale nedokázal z pozice získat víc, než pasivní koncovku, kterou ale už udržel. 2-5
Poslední dohrával Radek (6). Radkovi se moc nepovedlo zahájení, dlouho stál na prohru, ale v oboustranné časovce soupeř nenašel správné pokračování, partie se dostala za Radka do horší remízové pozice, se kterou se ale soupeř nechtěl smířit, přepnul strunu a prohrál. 3-5
Další nepovedený zápas zakončil podzimní část sezóny. Nezbývá než doufat, že v roce 2011 začneme předvádět výrazně lepší šachy a o udržení se ještě porveme.
Martin Bačák

1 komentář:

  1. Musím se omluvit, jelikož jsem měl partii vyhranou s kvalitou víc. Soupeř hrál jen na jednoduchý útok, který v podstatě jen vypadal nebezpečně. Měl jsem hned několik možností obrany. V rozhodujícím okamžiku jsem ovšem zvolil klidnější obraný tah, než jsem měl v úmyslu. V důsledku toho se soupeřův útok , přece jen rozehrál. I přesto šlo ještě obětovat figuru a přejít do poměrně výhodné koncovky. Zvolil jsem, ale takové pokračování, které vedlo jen ke ztrátě dámy. Mrzí mě to, protože takové zápasy se rozhodují na osmé šachovnici. A tentokrát to byla 100% pravda.

    opl

    OdpovědětVymazat