neděle 3. dubna 2011

RP: Slavia Kroměříž D – Postoupky Junior

Předpokládám, že se napsání článku nikdo nezhostí, takže to udělám já. Sestava byla: 1. Martin Dvořák, 2. Marek Machalík, 3. Jan Palášek, 4. Marek Navrátil, 5. Jindřich Ryšavý, 6. Michael Richter, 7. Pavel Večeřa, 8. Miroslav Rakušan. Jen pro připomínku, v posledním kole šlo o postup a museli jsme vyhrát.

Před partií Mara s Martinem vtipkovali, že by si rádi dali slávistu k snídani. Já jsem měl strach, jestli se to neprotáhne a slávisti nebudou i k večeři. Nakonec jsme byli vedle všichni, protože byli Postoupečtí k obědu.

První bod zajistil Michael. Soupeře přehrál a taktickým manévrem dorazil (0-1).
Mara Navrátil prý stál hodně pasivně, Honza Palášek asi taky netahal za delší konec a já jsem přehlédl jednoduchou kombinaci se ziskem pěšce. Všichni tři jsme zaslouženě prohráli brzy po sobě, myslím v pořadí Honza, Mara, já (3-1).
Pavel byl vyhraný, měl dva pěšce víc a lepší figurky. V koncovce si ale nechal sebrat střelce. V tu ránu pan rozhodčí nestranně zvedl ruce ve vítězném gestu. Až ho oslavování přestalo bavit, tak teatrálně udělil žlutou kartu (žlutý umělohmotný tácek) svým spoluhráčům, kteří mleli pantem a nechtěli opustit místnost. Pavel mezitím spočítal své možnosti a vzdal se (4-1). Pan rozhodčí zapsal výsledek a přidal i tři tučné vykřičníky.
Zbýval Mira, Martin a Marek Machalík. Mira přijal remízu, postavení na šachovnici jsem neviděl (4,5-1,5).
Marek nestál lépe, nicméně soupeři spadl praporek, takže na pozici ve výsledku až tak nezáleželo (4,5-2,5).
Martin měl dle svých slov zahrát jinou variantu vedoucí k jistější výhře. V té, kterou zvolil, přehlédl pěšce, čímž se srovnal materiál a musel dát remízu (5-3).

Slávia nás neporazila, udělali jsme to za ni sami. Víc k tomu nemám co říct, můžete mě doplnit či opravit pod článkem.

Jindřich Ryšavý

6 komentářů:

  1. Díky za článek Jindro.
    Druhé místo je také pěkné. Nevyšla nám celá sezona.Škoda, že jsem musel trčet v práci a ne bojovat za šachovnicí. Držel jsem Vám pěsti, ale asi málo.

    opl

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě by mě zajímalo, kdo psal naši sestavu, že tak krásně prohodil Pavla s Mirkem? Prohrávali jsme tak 2:0 už na začátku.

    opl

    OdpovědětVymazat
  3. Sestavu jsem psal já. Večis mi poslal soupisku mailem a pak dodal, že místo Víti Krejčího bude hrát Mira Rakušan. Pochopil jsem to tak, že hraje opravdu místo něj, tj. na jeho šachovnici. Moje chyba, měl jsem si to zkontrolovat s úvodní zprávou. Omlouvám se.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda. Sezóna týmu Junior Postoupky byla pěkná, čistě z výsledků mě hodně zaujaly výkony Pavla Večeři a Míry Rakušana, nad své ELO hrálo hodně dalších. Včera bohužel vyhrál favorit (vzhledem k tomu že mohli hrát jen 3 VH a Laďa nehrál). Když budeme trénovat, půjdeme nahoru, dříve či později. Mám nějaké nápady do příští sezóny, promyslím to přes léto.
    Martin

    OdpovědětVymazat
  5. Jindro, chybama se člověk učí. Doufám, že kapitán napíše zhodnocení sezony Junioru co nejdříve.

    opl

    OdpovědětVymazat
  6. behem tydne to tu bude. Vecis. Jindro promin, mel jsem ti to napsat takze cast chybi je i na me strane. Na stesti v nestesti by nam to stejne nepomohlo napsane spravne.

    OdpovědětVymazat