neděle 5. února 2012

ZKS - Bojkovice – Postoupky B

Do Bojkovic cesta daleká, ale dojeli jsme. V sestavě: 1. Pavel Navrátilík, 2. Jan Palášek, 3. Radek Holman, 4. Jan Ryšavý, 5. Jindřich Ryšavý, 6. Ing. Zdeněk Prokopec, 7. Jan Netušil, 8. Pavel Večeřa.

Poměrně brzy jsem shledal mnohé pozice našich hráčů za lepší až vyhrané, to zejména u Pavlů. Večis, zaútočiv na králův pěšcový štít, nezalekl se protiakcí na křídle druhém. Do koncovky si přinesl tři pěšce navíc. Slíbil jsem mu, že ho za to možná pochválím na blobu, tak tak činím. Tedy možná. (0-1)
Pavel na první opět potvrdil, že se mu v této soutěži málokdo vyrovná - soupeře v poklidu přehrál (0-2), načež odešel na svůj tradiční (půl)litr.
Pak přišla na řadu dvojice Radek a Honza Netušil, kteří stáli o poznání hůř. Honza ztratil nějakého pika a bojoval o remízu. Využil ale rozdílných střelců a protihráč musel přistoupit na půlení bodu (0,5-2,5).
Radkovo postavení bylo dosti podivné, královskými pěšci vyrazil k útoku dříve, než si zajistil střed a vyvinul druhé křídlo. Zaplatil za to kvalitou a nutně i celou partií (1,5-2,5).
Jedno auto bylo v trapu, zbytek týmu celou svou silou tepal do domácích. V mém podání to bylo spíš lechtání, ale když se to nikomu nepoví, tak se to nikdo nedoví (ty můj kvítku medový, abych doplnil do trojverší). Přehlédnuvše pěšce, zřel jsem, co neplechy na desce urodilo se mi, toš jsem to zabalil (2,5-2,5).
Honza a Jeník mě naštěstí jistili zepředu. Brácha po zahájení pronikl otevřeným středem na dámské křídlo, aby postrašil křídlo královské a přitom vyzobal pár piónů. Vypadalo to, že bude muset zdlouhavě prosazovat své dva volňásky. Což není protimluv, pěšcům sveřepě bránil jezdec, věž a opačný střelec. Rychlejší variantou bylo pochopitelně dát vidličku na krále a koně, čehož v kooperaci s protihráčem dosáhl (2,5-3,5)
Honza Palášek už tradičně zatlačil sicilského černého do kouta a tam jej rozstřílel (2,5-4,5).
Nuž, vítězství bylo naše, u Zdeni by se dala čekat rychlá remíza (protože tam opravdu byla) a odjezd nach Kremsier. Místo toho jsme byli svědky strhující bitvy. Strhující v tom smyslu, že z ní náš hráč vyšel zcela utahaný (doslovně) a my uondaní. Houževnatý protivník zkusil možné i nemožné a po téměř šesti hodinách si Zdeněk nechal nevýhodně vyměnit figury a neuhlídav obě strany šachovnice kapituloval (3,5-4,5).

Po čerstvém přečtení Babičky musím konstatovat, že přechodníky a obrácený slovosled jsou největším přínosem tohoto díla. Abych si to k maturitě zapamatoval, tak jsem jich tu taky pár použil. Nejsem sadista, kdo se dočetl až sem, tomu se s tímto vysvětlením omlouvám.

TJ Bojkovice A3,5 - 4,5TJ Sokol Postoupky B

1 Major Robert 1845 0 : 1 Navrátilík Pavel 2095V
2 Kolouch Jiří 1882 0 : 1 Palášek Jan 1775
3 Sviták Josef 1869H 1 : 0 Holman Radek 1894H
4 Plášek Radim 1849 0 : 1 Ryšavý Jan1824
5 Prchla Jaromír 1841 1 : 0 Ryšavý Jindřich 1549
6 Vaňhara Petr 1759 1 : 0 Prokopec Zdeněk 1712
7 Valeš Josef 1602 ½ : ½ Netušil Jan 1566
8 Krátký Ctibor 1612 0 : 1 Večeřa Pavel 1374

Jindra

3 komentáře:

  1. Gratuluji k vítězství v těžkém utkání! Ale, tu sestavu máte poslední dobou až moc kombinovanou, zdá se mi. Jak jsou na tom Libor, velký Večis, Pája..?
    S Boršicemi se v příštím kole raději sejděte, ať nemáme zaděláno na problém..

    OdpovědětVymazat
  2. Ha, teď jsem si všiml nenápadného Ing. Zdeněk Prokopec - gratuluju!! Kdy jsi dokončil? A co teď děláš?

    OdpovědětVymazat
  3. Zdeňovi k titulu taky gratuluju. Teď jsme ho vzpomínali minulé kolo ve Vlčnově. Po delší době jsem tam hrál a nemohl jsem nevzpomenout již legendární sezónu 2004/2005 a jeho tehdejší brilantní vlčnovský výkon :D MB

    OdpovědětVymazat