neděle 6. února 2011

ZKS: Boršice C – Postoupky B

Do Boršic jsme dokličkovali v sedmi. Předcházelo tomu sobotní nahánění nejmenovaného hráče, který zapomněl, že hraje a čekání na dalšího nejmenovance, který zamáčkl budík. Sestava byla: 1. Jan Palášek, 2. Jan Ryšavý, 3. Roman Zajíček, 4. Jindřich Ryšavý, 5. Marek Navrátil, 6. Michael Richter, 7. Netušil Jan. Pavla Hlaváčka nám bohužel sebralo áčko.

Chtěl jsem dnes konečně napsat článek o našem slavném vítězství, ale přání se mi nevyplnilo. Brácha v desátém tahu ztratil figuru a prohrál jako první (0-2).
Roman zabednil svého černopolného střelce na kraji šachovnice a vůbec stál pasivněji. I kdyby nepřehlédl jednotahový mat, stejně by se nejspíš neubránil (0-3).
Mara zřejmě taky nebyl ve své kůži. Spočítal kombinaci, ale při jejím provádění se nezastavil, aby ji přepočítal. Přehlédl tak svůj vyhrávající tah a přešel do koncovky, kde měl soupeř pěšcový průlom. Poroučel se téměř zároveň s Romanem (0-4), čímž byl náš osud zpečetěn.
Michael soupeře dlouho tlačil a vypadal vyhraně, ale pak zahrál nějaké nepřesnosti. Po pohledu na partii Honzy Netušila jsem mu dovolil dát remíz (0,5-4,5).
Honza Netušil měl totiž koncovku prohranou na tisíc a jeden způsob. Soupeři nedělalo problém prosadit dvojici spojených volných pěšců (0,5-5,5).
Honza Palášek hrál složitou sicilku se zablokovaným středem a volnými sloupci na dámském křídle. Honza stále vylepšoval své figurky a soupeř z toho byl tak bezradný, že mu spadl praporek(1,5-5,5). Ani přidaná hodina by ho ale nezachránila.
Já jsem si v zahájení vyvinul co se dalo, na rozdíl od soupeře, který třikrát po sobě zahrál dámou. Zaútočil jsem tedy na královské křídlo na což soupeř zareagoval velkou rošádou. Jak podlé. Pak už tlačil spíš on. Ani mí dva centrální spojení volní a postouplí pěšci (že to zní hezky?) nevyvážili útok na krále a já podlehl (1,5-6,5).

Honza Palášek soupeře přehrál. Honza Netušil hrál dle mého názoru moc rychle. Kde přesně jsem to pokazil já, nevím. V ostatních partiích šlo víceméně o přehlédnutí. Holt když se daří, tak se daří.

Jindra Ryšavý

1 komentář:

  1. Tak příště už snad bude mít áčko hráčů dost a Béčko konečně vyhraje.

    OdpovědětVymazat