neděle 20. února 2011

ZKS: Postoupky B – Bojkovice A

Na dnešní zápas nastoupili: 1. Zdeněk Ševčík, 2. Jan Palášek, 3. Jan Ryšavý, 4. Pavel Hlaváček, 5. Zdeněk Prokopec, 6. Jindřich Ryšavý, 7. Marek Navrátil. Na osmou jsem nikoho nesehnal. Soupeři zabloudili v Kroměříži na kruhovém objezdu a udělali si dvacetiminutový výlet do neznáma. Nakonec ale přijeli všichni, čímž získali bod (0-1).

Já jsem dohrál první. Ztratil jsem dámu (0-2). Zdeňa Ševčík tvrdil, že jsem svou prohrou namotivoval družstvo k vyššímu výkonu. Pája Hlaváček prohlásil, že kapitán který prohraje (a ještě k tomu první!) je na houby. Vyberte si názor který chcete.
Ostatní stáli vcelku dobře. Mara zaútočil, získal figuru a ani vytrvalé syčení soupeři nepomohlo (1-2).
Pájova pozice se mi moc nelíbila, jeho slibný vývin se zdánlivě zastavil. Když ale obsadil předposlední řadu dvojicí věží, museli jsme já i soupeř uznat, že Pája umí (2-2).
Honza Palášek stál trochu lépe, ale jednoznačné to nebylo. Soupeř se rozhodl mu pomoci a nechal si na posledních patnáct tahů jenom pár minut. Čas mu vypršel asi ve 34 tahu (3-2).
Zdeňa Ševčík měl mezitím oboustrannou časovku, i když nijak strašnou. Od začátku partie stál lépe a soupeř se po časové kontrole vzdal (4-2).
Zdeňa Prokopec ztratil pěšce, ale pozici měl lepší. Naopak čas měl mizerný, čtvrt hodinu na dvacet tahů. Soupeř nějakým záhadným způsobem jeho čas dotáhl a dokonce přetáhl. Podle svého zápisu zahrál čtyřicátý tah před spadnutím praporku, podle Zdeni a mě to tak nebylo. Následovala rekonstrukce partie, které prokázala, že čtyřicet tahů nezahrál a to byl konec partie i boje o výsledek zápasu (5-2).
Poslední dohrával brácha. Po patnácti tazích měl jenom patnáct minut pryč, což je malý div. Soupeř měl čas i pozici dlouho horší. Potom Jeník získal figuru za pěšce a další dvě hodiny svou výhodu prosazoval. S minutou na hodinách tak uzavřel skóre (6-2).

Ve čtyřech partiích byla časovka, někde oboustranná a u Jeníka dokonce dvakrát. Čas nám zajistil dva body. Přesto si myslím, že bychom vyhráli i kdyby soupeři zahráli všech čtyřicet tahů včas. Toto slavné vítězství nás konečně posunulo na předposlední místo. V dalších kolech se jistě posuneme ještě výš, ty nejsilnější soupeře jsme si už vybrali dřív.

8 komentářů:

  1. Dobrý den,

    mohu se zeptat, podle koho je pojmenovaný Slavíkův memoriál? Znal jsem Pavla Slavíka z Kroměříže, který zahynul snad v Alpách. Je to on?

    Díky za odpověď
    Pavel Sadil

    OdpovědětVymazat
  2. To bude on. Pro jistotu jsem dal jedno starší foto na
    http://sokolpostoupky.sweb.cz/images/slavik_a_spol.jpg. Je vpravo nahoře.

    M. Medek

    OdpovědětVymazat
  3. Marťo, ta fotka je prostě GENIÁLNÍ! Nevíš, proč nás tam bylo tolik? No schválně, mladší generace, koho poznáte? :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Několik těchto starších fotek je na Facebooku, v naší skupině, jejímž jsi tuším členem, tak se mrkni.
    Toto konkrétně je:
    Družstvo, které vybojovalo v sezoně 1995/96 postup do OP1 .
    Vzadu zleva: Stodůlka Petr, Medek Martin, Opluštil Vladimír, Brázdil Roman, Štefek Alexandr, Slavík Pavel.
    Vpředu zleva: Štefek Michal, Bačák Martin, Dungl Martin, Bačák Petr ml., Bačák Petr st.
    Chybí: Netušil Pavel, fotí Štefek Jan

    OdpovědětVymazat
  5. Dungláču, ty si nepamtuješ náš famozní zápas v Hulíně? Sice jsi prohrál ale celkově jsme vyhráli a postoupili. Tím nám Slávisti přestali říkat Přestoupky a začali jsme být skutečnými Postoupkami.

    opl

    OdpovědětVymazat
  6. No samozřejmě vím, že to je z Hulína. Jen už si vážně nepamatuju, proč nás tam jelo tolik (11) :)

    OdpovědětVymazat
  7. Protože to byl poslední zápas v sezoně a hned po něm se slavil postup. A nikdo z družstva si to nechtěl nechat ujít.

    OdpovědětVymazat
  8. Čau pánové, tak je to on. Šachy jsme spolu nehráli, měli jsme tehdy jiné zájmy. Já jsem se pak odstěhoval a šachy začal hrát asi před 2 lety kvůli synovi. Jestli mi to vyjde, tak si ten turnaj přijedu zahrát. Potěšili jste mě, že jste po něm pojmenovali turnaj, měl jsem Pavla rád. Šachu zdar!
    Pavel

    OdpovědětVymazat