neděle 20. listopadu 2011

ZKS – Vlčnov B – Postoupky B

Prolog:
„Kdo napíše článek? Anet?" „ Nemůžu, zítra píšu z devíti maturitních otázek." „Veči?" „Já nemůžu, musím napsat seminárku. Do konce listopadu máme mít čtyři, takže bych měl začít." „Pavle?" „Já mám zítra dvanáct vyučovacích hodin." „Achjo. Honzo?" „Já zítra píšu osm písemek."
Konec části obsahující prolog.

Kvůli možnému sněhu jsem naplánoval odjezd brzy, proto byl pan Palášek ve Vlčnově půl hodiny předem. Domácí našli klíč od domu za deset devět, takže půlka sestavy venku klepala kosu. Zahřívající se Večis vypadal, jakoby tančil. Navrhuji ho někdy vystrčit před sokolovnu na mráz a zamknout, třeba se projeví jako nový Fred Astaire. No a kromě tance se na parkovišti odehrál i pentalog z prologu.
Když kapitán domácích odemykal, řekl přibližně: „Já sa homlouvám, něgde sem ztratil klíče od šachovny. Teď už jich mám, ale nemám šachy. Ty sem něgde propil."

Teď ke hře. Petr Večeřa brzy vyměnil dámy a už v patnáctém tahu získal kvalitu. Snadno ji uplatnil a získal první bod (0-1).
Já jsem stál docela aktivně (a překročil jsem polovinu, Martine Dvořáku). Můj soupeř zazmatkoval a dal mi figuru. Během pár tahů jsem hrozil nevyhnutelným matem (0-2). Petr mi gratuloval se slovy „Po kolika letech?".
Mezitím Pavel Navrátilík zaútočil lehkými figurami bez podpory věží a pěšců. Využil špatné pěšcové struktury protihráče, vyměnil dvě figury za věž s pěšcem a navrch získal pěšce druhého.
Na Pavla Hlaváčka jsem se těšil. Opět vyrobil jeho typickou (čti „mírně uhozenou") pěšcovou strukturu. Zablokoval střed (c4, e4) a opožděným „d" pikem ve správný čas popošel. Vytvořil si tím volný sloupec, zašachoval koněm, získal věž a zvítězil (0-3). Potom neměl co dělat (nevzal si svačinu), tak na mě aspoň vyplazoval jazyk.
Anet měla pěšce míň. Tedy ne od začátku, někde ho musela ztratit. Soupeř jí přesto nabídl remízu, kterou jsem jí rád povolil (0,5-3,5). Při rozboru vyšlo najevo, že by se zapotil spíš soupeř, ale vyhrané by to Annie asi stejně neměla.
Honza měl opačné rošády. Díky souhře dámy se střelci rozebral úkryt soupeřova krále a rozhodl utkání (0,5-4,5).
Radek soupeři postupně sbíral pěšce a přitom mu nedovolil žádnou iniciativu. Zaslouženě vyhrál (0,5-5,5).
Pavel na první měl sice pěšce navíc, ale s věží proti dvěma jezdcům by se prosazoval do večera. Libor Daněk by taky dohrával dlouho, a protože už o nic nešlo, dali to oba za remízu (1,5-6,5).

Další povedený zápas.
Děkuji řidičům panu Paláškovi a sobě.

TJ Vlčnov B 1,5 - 6,5 TJ Sokol Postoupky B Moštěk

1 Staňa Marek 2077 V ½ : ½ Navrátilík Pavel 2095 V
2 Ondrůšek Jan 1747 0 : 1 Palášek Jan 1775
3 Oharek Vlastimil 1738 ½ : ½ Daněk Libor 2034 H
4 Moštěk Jan 1682 0 : 1 Holman Radek 1894 H
5 Javor Jan 1719 0 : 1 Večeřa Petr 1952
6 Bartoš Karel 1680 0 : 1 Hlaváček Pavel 1920
7 Ficenc Libor 1551 ½ : ½ Tomečková Aneta 1739
8 Podškubka Ondřej 1563 0 : 1 Ryšavý Jindřich 1549

Jindra Ryšavý

1 komentář: