pondělí 28. listopadu 2011

RP 4. kolo Lutopecny – Junior Postoupky 2:6

Ve 4. kole nás čekal velmi důležitý přespolní duel se zatím posledními Lutopecnami. Přespolní to byl aspoň pro mne, jelikož jsem se do Lutopecen vydal pěšky přes pole. Ostatní členové našeho týmu již byli na místě. Nastoupili jsme v této sestavě: 1. Opluštil Vladimír, 2. Rakušan Miroslav, 3. Kucián Miloš, 4. Richter Michael, 5. Netušil Jan, 6. Večeřa Pavel, 7. Scheichenost Michal, 8. Zavadil Filip.
Soupeři nás přivítali v nejsilnější možné sestavě a chtěli evidentně poprvé v sezoně bodovat. Museli však narychlo vzbudit svou jedničku Pavla Dvorníka, který tak dorazil se 40 minutovým zpožděním. Mezitím již nejméně na třech šachovnicích získali naši hráči převahu. První bod získal zcela nečekaně Michael (4), když udolal v ostré pozici zkušeného Petra Stodůlku 1:0. Druhý bod pak připsal malej Večis (6), když rozbil na padrť Julka Bisahu 2:0. Honza (5) se naopak dostal do velkých problémů hned po zahájení. Ztratil veledůležitého pěšce a brzo celou partii 2:1. Poněvadž jsem já už byl prohraný, tak se mělo rozhodovat především na druhé a sedmé šachovnici. Důležitý bod po bezchybném výkonu pak přidal Filip (8). Jeho soupeř pan Vaverka, se před utkáním ptal proč nehraje David, s kterým vloni utrpěl porážku. Uklidnil jsem ho, že má ještě lepšího soupeře než vloni a to bezezbytku Filip potvrdil 3:1. Mira (2) přešel zřejmě do vyrovnané pěšcové koncovky, kterou ovšem nezahrál přesně a byl by asi prohrál. Jenže jeho soupeř udělal hrubku a musel se vzdát 4:1. Nyní už to vypadalo na naše vítězství. To potvrdil rozhodujícím bodem skvěle hrající Michal (7), když jeho soupeř si nechal jen jednu vteřinu na poslední 40. tah a prohrál na čas. Vzniklá koncovka, ale stejně vyhraná pro našeho borce 5:1. Pak už jen dohrávali staříci. Nejprve zkušeně odremizoval Miloš (3), když nejprve tahal za kratší konec ale v koncovce mohl usilovat o výhru spíš on 5,5:1,5. Poslední jsem dohrával já. V naprosto beznadějné pozici si Dvorňajs dovolil mi vrátit ztracenou figuru pod vyhlídkou matu. Mat se nekonal a najednou jsem v koncovce těžkých figur měl pěšce navíc. Přesto jsem soupeři přijal nabídku na remízu. Cesta za celým bodem byla delší, než cesta zpět do Postoupek 6:2.
opl

Žádné komentáře:

Okomentovat