neděle 15. ledna 2012

RP Litenčice – Junior Postoupky 3,5:4,5

K dnešnímu zápasu 6. kola RP jsme odjížděli bez tří hráčů základní sestavy: 1. Vladimír Opluštil 2. Miroslav Rakušan 3. Jan Netušil 4. David Opluštil 5. Jindřich Ryšavý 6. Michal Scheichenost 7. Filip Zavadil 8. Jan Polišenský.
Od počátku zápas vypadal velmi vyrovnaně. Ovšem kromě sedmé šachovnice, kde Filip svou rychlou hrou (10 tahů za 4 minuty) se dostal do prohrané pozice a tak jsme na úvod prohrávali 0:1. Dlouho se pak nic nedělo. Až přišel Michal (7) s tím, že má nabídnutou remízu. Tu jsem mu nedoporučil vzít a během pár tahů také Michal zaslouženě zvítězil 1:1. Prakticky vzápětí dohrál David (4). Ten rozehrál partii dobře, pak však přehlédl důležitého pěšce a zkušený soupeř mu již nedal šanci 1:2. V té chvíli jsem obdržel nabídku remízy v malinko lepší pozici pro mne. Než jsem se rozhodl, tak se dohrály další tři partie. Nadějnou pozici měl Honza (8), přešel do vyrovnané koncovky v které nezahrál přesně a prohrál 1:3. Pak zazvonil mobil Jindrovu soupeři, což pro něj znamenalo vysvobození. Bo Jindra nestál moc dobře 2:3. Pak konečně vyhrál Honza (3), když svého soupeře delší dobu ničil, ale nenašel hned vyhrávající pokračování 3:3. V tu chvíli jsem remízu odmítl, jelikož Mirek (2) stál hůř. Můj soupeř ještě jednou zkusil nabídnout remis. Ovšem po několika tazích mi věnoval nejdřív dvě figury za věž a nakonec i dámu 4:3. Rozhodovala nervy drásající partie na 2. šachovnici. dlouho to vypadalo na remízu. Po oboustranných nepřesnostech vznikla koncovka jezdec a pěšec, proti dvou pěšcům. Mira zřejmě správně obětoval jednoho z pěšců, ale pak udělal chybu, po které ztratil i druhého pěšce. Nyní již v beznadějné pozici (pro soupeře) chtěl mít zřejmě Jarda Šašek dlouhou partii již za sebou. Spěchal, špatně se podíval kde stojí jeho kůň a partie skončila patem 4,5:3,5. V zápase jsme tak zvítězili, i když jsme spíš byli šťastnější než lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat